Monday, August 03, 2015

aku, dia dan laut

assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh..
pekabau korang?
aku sihat jer, alhamdulillah.. senin lagi mari.. keje seperti biasa.
org selalu kabor, monday blues, monday mood, macam2 kan?
sebab sonok bercuti sebelumnya, nak masuk keje mmg sikit berat ler, kannn?

apa aku nak tulis tadi ntah
tadi masuk fb jap, macam2 nak tengok, tukar profile pic lagi.. ekekek.. org kata kalu selalu sgt tukor profile pic macam orgnya cepat bosan dengan sesuatu.  ontahlah.. aku mmg cepat bosan ker apa?
org tak tetap pendirian pun ada gak aku dengor, mmm.. tak tetap ker pendirian aku?  ontahlahh..
sebenarnya mmg aku suka fb dan aku cuba tahan2 diri dari melepaskan perasaan kat situ.  ye lerr.. org kata kalu terlepas kat situ, abis la semua kisah hidup ko.. ekkeke.. kalu ko tu artis maybe la su.. ko tu ntah sapa pun tak pedulik.  laki sendirik pun tak berapa kali jer nak like pic kau.. so, ko taulah mana letak kepopularitian ko tu su.. eheheh.. pompuan mmg selalu nak dirai kan oleh suami.  tapi macam aku ni.. hampehlah.. laki pun ntah kisah ntah tidak.  kadang2 saja je tanya.. kat dia.. "bang, pic saya ni cantik tak?"  dia noleh lah.. angguk jap.  hmm gitulah.  ok la tu.. belum penah lagi dia kata dia tak suka warna lipstick aku or dia tak suka kaler tudung aku.  tak pernah sekali pun, kalu aku bertanya soh tengok pic aku.  ehheheh.. aku bersyukurlah laki yg nampak aku cantik ajer, tapi dia cuma akan kata bila aku tanya.. ekekekek.. jadilah kann.. drpd langsung buat donno or langsung tak menjawab kalu ditanya.  ada respon tu kira alhamdulillahhh.. kannn?

aku selalu tanya dia, bila kita nak pi memancing.  seperti biasalah jawapnya.. nantilah kita buat trip utk keluarga.  ok, berbunga hati den masa dengar tu.  peh tu lama gak.. dia ada trip mancing pulak.  okeh, aku tanya gak.. boleh ke aku ikut.  ni trip semua lelaki la kawan2 saya.. ohh.. ok, paham.  so, tunggu lah until ada masa maybe dia akan arrange yg khas utk berdua dengan aku je ke, or with family.  takde nyah.. tungguh lah, dia ada trip nyandat sotong lak, kat ganu.  ingat dapat ngikut.. last2 minit, tak mau bawak jugak.  if bawakpun aku takkan dapat menyandatt ssotong jugak katanya, kerana grup dia semua lelaki dan aku kena tunggu dia kat hotel.  tak jadi sokmo.

ko agak2 ada can tak aku nak pi ikut dia macam dulu2 lagi?  hampehhh... lepas ni if dia ada buat pun ngajak aku.. in sya Allah aku takmo pi dah aih.  aku dah tawaq ati weh.  aku dah dapat hobi lain.  hobi apa?  nanti aku pikirkan, k?  maybe dah takde rasa perlu nak berdua2an or berfamily2 an dalam bab memancing aku dgn dia.  so, aku dah redha la kot. ekekek.. aku penah tanya if aku cari kawan2 aku pmpuan2 and aku nak pi memancing dia bagi tak?  dia kata silakanlah.. wahhh.. dah ada green lite nyah.. apa lagii?  tapi bila mengenangkan kenapa begitu begini begitu begini.. jadi tawar hati plak nak buat mende2 yg sama macam dia sebab tak dapat pegi dgn dia.  ontahlah.. aku rasa aku ni sekadar apa ntah pada dia.  aku pas ni nak ngumpul duit sikit2 nak pi berjalan serata alam.. cewahhh.. nak kumpul duit lagi nak amik lesen besau and nak cuba belajar bawak diri sendiri.. cewah lagi sekali.  bila moto besau dah ada.. bolehlah join grup moto besau.. ekekekek.. mmglah kena berangan dulu weh.. sebab kanda gak cakap dulu.. berangan tak kena duit.  tapi nak merealisasikan tu yg kena nyimpan sikit2.. pastu aku nak buat bisness sikit2, bisnes apa takyahlah korang tanya.. maybe bisnes kepek or nasi lemak tetek (oops) yg aku share dgn along aku, or bisnes amik tempahan cucuk sate utk org kenduri or majlis harijadi... or maybe business jual baju size giant utk org2 giant macam aku.. ekekekekek.. segalanya berkemungkinan wehhh.. in sya Allah.  keje je mana nak kaya?  kalu keje  kan cuma 1/9 dri punca jeki while selebihnya 9/10 dtg dr meniaga? kan kan?  tu aku paham sangat.  tapi tulah.. slow and steady weh.. ada duit nak beli itu, beli ini, invest sikit2 kannn?

bila umur semakin meningkat kita rasa makin tak diperlukan.  jadi, berbaliklah pada Allah, eh, selalupun mmg kena balik kpd Allah pencipta kita kan?  kalu dah byk masa, lebihkanlah utk dia.  zikir tu janganlah dibuat2 lupa.  amalan baik dilipatkali gandakan.  yg wajib diperbaiki diperkemas. yg sunat, belajar2lah menambah.  nak mati dalam solat, kenalah banyak2 bersolat, nak husnul khotimah, kenalah betul2 guna setiap waktu dalam bertaqwa pda Allah.  yg paling penting, minta Allah terimalah amalan2 kita, dan cubalah buat dgn seikhlasnya utk mendapatkan keredhaanNya.. huhuu..

panjanglak tertulis haa..

adios

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...