Thursday, August 06, 2015

so just pull the trigger..

i m terrified but i m not leaving
know that i must pass this test
so, just pull the trigger

and shoot me..
ahakk.. mapuhh

tu la dia lirik lagu russian roulette..

sangat menyentuh hati

i just found out something today.  it is really shocking you know.
when people want you down, they will try as hard as they can until u are really down
and then they feel satisfied.

but you must always remember.. Allah itu ada
aku tak mo bersedih lagi dah, aku dah redha dengan apa yg terjadi
maybe silap aku byk sgt dan Allah sayang aku sangat, tu yg nguji aku dengan berbagai2..
keje dah 11 taun kat opis ni, tapi the last 2 years was really2 the best challenged ever.
mmg silap aku tak amik tau sgt hal2 org.  buat keje aku je, and layan kawan2 yg kena dengan kepala aku je.  aku belajar jugak, yg seseorang yg baik rupa luaran bukan mesti baik dalaman, dan aku juga belajar bukan semua org pandai menghargai org lain.  banyaknya suka menunjuk hebat dengan cuba mencari salah org.  yg tergugat dgn kehadiran aku tu nak buat cemana.  dah tugas aku begitu.

i will just be grateful that i m no longer seated near the hateful person.. ekekek.. idaklah.. dia baik2 jer, dia manis, dia paling sweet di antara semua bunga2 dan buah2an.. ekekek.. dia mmg seorang yg sangat berwibawa, selalu membantu, selalu membuat kau rasa selesa bekerja dan selalu memberi peluang kau buat keje dia dan dia plak cari keje org lain utk diperatikan dan dicari salah.. ekekek..

ingat tu, jgn berdendam.  buat je keje elok2.. make sure u do your best and if you got problem, cepat2 mintak tolong org atasan, and make sure someone yg betui2 ikhlas jer membantu kau, ok?

Allah je la pelihara kita semua.. ko doakan dia bahagia dan dikurniakan hidup yg sihat sejahtera sepanjang hayat.  Cepat2 naik pangkat dan bantulah org bawahan mu.. eh, ada ke org bawahan.. ekekek.. nehhh, berangan sangat dia ituu..


adios..


pic yg tiada kena mengena dengan cerita, tapi mengingatkanku kepada diriku sendiri.. ekekke.


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...