Friday, October 09, 2015

senyum tanda syukur

boleh ke cam tu.. org kata senyum tu sedekah.
kita amik yg tu lah.. senyum sebab ianya juga sejenis sedekah
tapi kalu kita selalu pi surau pun, jumpa muka2 yg sama, kita taknak senyum, apakah maknanya?
pelik gak aku kengkadang, budak2 ni.  aku ni jenis senyum jer.. sebab muka aku, mmg pahalm sangat kalu tak senyum mmg nampak cam ganas.. eh.. ganas lak, garang or kata bofren aku muka sombong.  cewahhhh.. tu pasai la aku rajin senyum.  ye dok?  kalu aku dah tak larat senyum tu maknanya mmg aku sedih bebenor or mmg aku sakit urat senyum yg dah tersimpul tak bleh lerai, so tak bleh senyum.

pelik gak bila kat surau, masing2 solat wajib and sunat nak mencari keredhaan Allah yg Maha Esa, tapi bila org senyum ko buat kejung, buat2 tak nampak.  ek elehhhh..

motif aku menulis harini ialah nak mengajak supaya kita semua rajinlah senyum.  walau apa jugak masalah yg menimpamu.. nyehhhh..








No comments:

Post a Comment