Sunday, April 03, 2016

Kasih manusia tiada kekal..

Bila tiba saatnya.. mungkin org yg kita harapkan utk menyayangi kita akan berubah hati.  Mungkin dia sudah rasa tiada perlu utk terus memberikan perhatian kepada kita.  Kenapa?  Kerana mmg itu sudah sifatnya  manusia.. boleh berubah2 dan mungkin ada sebab2nya dia jadi begitu.  Kalau kita tahu yg kita sudah dipinggirkan.. maka sedihlah kita.. maka menangislah kita.. tapi kita harus ingat.. semua jasa yg telah diberikan dalam menyayangi dan mengambil berat tentang kita.  Walaupun katanya tak akan berubah.. nah.. jelas sekali kita dapat lihat.. kita dapat rasa perubahan itu.  Sabarlah wahai hati.  Apapun yg berlaku.. harus kita bersyukur dan berterimakasih kerana telah dia pernah membuat segala sesuatu dulu penuh makna dan menggembirakan.  Terima kasih atas segalanya yg telah dicurahkan.  Allah saja yg boleh membalas kebaikannya itu.

Marah?  Tidak.. cuma sedih dan jauh hati.  Tapi hidup ini memang tempat cobaan.. smpai nafas terakhir dr Allah swt.. huhuuhuhuhuhuuu..





No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...