Thursday, April 07, 2016

Ujian itu tandanya Allah shayang..

Aku xsihat.  35% ditolak dr kesihatan sebab Allah nak uji dgn sakit.  Eh kau ngada2 la su.  Well.. mmg arr.  Time sakit ngada2 sokmo kalu ada yg layan.. selalunya tak ado.. kehkehkeh.. kawan2 yo la yg tanyo apo pasal kau su.. along.. mak.. yg nampak den cam tak sihat.  Itulah manusia..  takkan lepas dari sakit.. tua and.... apa?... mati.  Bila ntah.. tatau kan?  Mentara kita masih idup ni.. sakit tu terimalah.  Jangan dimarah.  Allah bg sebab nak kurangkam dosa kita.. asalkan kita sabar and redha ditimpa sakit itu.  Senyum dan ingatlah Allah yg berkuasa dlm segala hal.. dan kita akan hepi balik.  Apa jenis sakitpun.. in sya Allah ada hikmah belaka.. kannn?

Aku bukannya sakit mende.. just selesema.  Xbiasa sakit.. jadi ngada2.  Akukan manja.. ekekekke.. arwah abah taulah.. laki aku pun takkan layan kalu aku nak manja2.. tahan je la sakit.  So.. aku tahankan je la dengan sabar dan senyuman.  Sebab nak mc tu macam over sgt la kan.  Unless ko dah terbaring sakit pala teruk and hinguih meleleh tak sempat nak lap dia meleleh lagi and pandangan berpinau kalu bangun.. sah2 baru mc.  Ini ok lagi.. badan jgn kasi manja sgt.  Lawannn..

Kdg kita kata xsihat.. org nyampah.. baru selsema dah ngada2.. belum ujian2 yg berat2 lagi.. so.. diam2 saja.

Eh.. lupa nak share good news.  Anak hindu yg dok pokpekpokpek sblah aku tu akan ditransfer ke tempat lain soon.  Alhamdulillahh.. Allah dengar pemintaanku.. terimakasih ya rabbii..


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...