Thursday, May 05, 2016

wasiat

aku ni kena tulis wasiat laa
harta abah tinggalkan kat aku ada dah
tapi ada lagi yg tak settled
nak tulis utk along and angah buat itam putih
arwah abah dulu masa duduk2 dengan aku and mak ada bercerita
rumah ada 6 bijik tu kena bagi along angah sorang sebijik
ni aku nak buatkan surat utk mintak kebenaran adik badik yg lain
nak kena reka ayat nak buat surat sumpah bagai
macam2 kisah zaman dulu yg bila aku tau aku rasa insaf
betapa sesetengah manusia rasa sedih dgn aturan yg dibuat oleh manusia lain
aku harap harta dunia tak memusnahkan ikatan adikberadik kami dan menjadikan kami lebih rapat selepas ni.

harta dunia ni buat jematan kesenangan di akhirat sepatutnya kan?

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...