Thursday, July 21, 2016

Tiada rezeki

Dari senin haritu smpai pg tadi.. aku buat keje nolong along anto kuih2 dia kat satu cafe. Cafe ni depan pejabat tanah selayang nu.  Dapat job ni dr kawan aku, si shamsiah aka sam.  Sam kabo akak tu nak org letak kuih muih.  Tu dia carikan.. dr bg indon.. baik kasi kat kaum melayu bumi.  Indon ramai je nak amik peluang tu.. so.. rezeki lahh.. sam kata buatlah 3 jenis.. tp karipap mesti nak ada hari2.. at least 100 bijik ke 150 bijik.  Wahh.. baguslah pikir aku.  Takyah lg along niaga dgn kak bedah tu.. if mmg gerenti ada sales kat situ.

Rupa2nya kuih2 along x cantik.. walaupun sedap.  Akak tu kata.. ngapa anto byk sgt smpai bekas beso.. aduhaii.. entah cemana lah perjanjiannya dia dgn sam.  Dia nak 100 bijik tp cantik2 and berbagai in total 100.  Kami pulak buat 1 jenis je dah 100.  Memang la x abis.  Takde la hebat meno kunjungan pelanggan ke situ.  Akak tu komplen macam2 and katanya org gomen yg komplen sebab kuih2 along buruk.. aduiiihh.. sedih ati den.  Along apatah lagi.. kalu nak buat sikit2 and total 100.. mmg tak sempatlah.  So.. after along dah pikir2.. tak jadilah dia nak teruskan niat dia meniaga kuih situ.  Along rasa tak sedap ati dr awai.. aku je takde rasa apa2.. aku ni mmg selalu bersangka baik je and some more pecaya kata2 sam yg situ ko letak apa kuihpun... abis laku.. wahh..



Well.. pagi tadi.. along ikut aku amik bekas kuih semalam and apologized to akak tokey tu kata yg mmg kami tak tau dia nak kuih yg berkelas tinggi.. ekekke..

Maka berakhirlah episod penghantaran kuihku di kala subuh hariii.. memang hidup ini tak semudah yg kita harapkan.. dan tak seindah yg ingin kita bayangkan.. sabarlah long.. dan teruslah lagi bersabar!!


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...