Tuesday, November 15, 2016

anak2ku shayang

ye benar.. bagi yg ada anak.. anak itulah ujian buatmu..
sama juga aku and laki
kami ada 2 ketui je anak, walaupun gitu.. alhamdulillahh syukur..
itulah ujian yg agak besar jugak buat kami
anyway.. segala mende pun aku anggap ujian je la senang kan
biar hati tu redha je..
masa mengandungkan akmal, i was 27.  kawin umur 25, tapi gugur 2 kali sblom lekat akmal.. peh tu lepas akmal ada sekali lagi mengandung luar rahim, ectopic pregnancy they call it.. peh tu dalam usia 32 taun.. aku baru dapat azmeer.  tingat masa mengandung azmeer, akmal cam tak approve.  selalu kata tanak adik tanak adik.. sedih sgt time tu.. tapi bila adik dah lahir, tau lak dia sayang adik.. alhamdulillahhh.. walau bergaduh tu mmg wajib la kan.. anak sapo tak penah begaduh meh aku bagi dia seribu hengget.. takde kann?

gap deme dua badik tu 5 years.  but bila dah besau ni, tak terasa lak jauhnya bila adik yg dah 14 tu nampak lagi besau pada abgnya yg 19.  abg dah mula remaja melangkah dewasa.  nampak kewibawaannya bila berbincang dgn aku bab2 dunia.. bab2 rumahtangga.. bab study and macam2. masih gaduh even dah bebesau ni tau.. kadang2 aku takut bila dia mula mukul adik.. adoi.. hopefully dah dewasa ni korang janganlah naikkan darah umi yg mmg selalu naik bp nya and now dah naik manis pulak sekarang.. ekekek.. taklah.. anak2 den baik2 belako.. in sya Allah.

apa ke sebenarnya aku nak tulis tadi yek.. ohhh.. azmeer and akmal, rambut tebal2 dua2.. akmal lebih ikut rambut den, and ameer lebih ikut rambut ayah dia, a bit brownish and sangat2 kasar helai2annya.  ohh. nak citer pasal ameer request beli syampu and conditioner lagi.. entah sapa advised him to use conditioner utk melembutkan rambut dia tataulah.. dah jenis rambut koreh.. keturunan.. buleh  ke lembut?  dia ni pulak tiap kali mandi bantainya pakai syampu and conditioner tu byk agaknya.. aku pahamlah ko mandi basuh kepala  hari2, takyah la pakai bebanyak.. tiap2  hari.. letih mak nak melayan dia membeli syampu setiap minggu.  soh ayah dia je la pulak beli.  boleh?  hehehe.. masalahnya anak ni, syampu den tuu.. disapu ey sekali.. udah den pun takdo laey syampu kauuuuuuu..

tu je kisah utk harini.. semoga terhiburrrr..









No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...