Friday, November 04, 2016

mungkin sukar utk difahami..

ku congak apa yg didepanku
sebelom atur langkah
ku tahu kan kemana
tak mudah aku kan diperdaya
dengan pujuk dan rayu
hasut ku keduniamu
sesungguhnya ku lebih dari yg kau tahu
baik buruknya sesuatu
selalu difikirkan dulu
biar berdentum langit runtuh
dah menghempap diriku
tidak tergadai tata susilaku
yg menggambarkan siapa diriku
biarlah bergoncang bumi di telapak kakiku ini
namun takkan ku rubah pendirian
yg membuat aku menjadi aku
mungkin sukar tuk difahami
kerna tak tercapai akalmu
jgnku kau sasarkan sebagai mangsa
yg kau sangka mudah direbah
santunku bukannya ku lemah
mudahlah merosakkan dari membina
mencemarkan dari memulia
tak menghirau dari mengendah
sesungguhnya ku lebih dari yg kau tahu
baik buruknya sesuatu
selalu difikirkan dulu


-elyanataktercapaiakalmu-

nak stori sikit tentang kawan fb den semalam.. dia msg kata.. nape suka sgt guna ayat2 yg selalu menyakitkan hati, selalu melekehkan org, ayat2 yg ganas2?  dia kata dgn Allah boleh mintak maaf, tp dengan org kalu org tak maafkan.. ya Rabbiiiii.. dia kata aku selalu macam menyindir.  dia kabo aku selalu post kat fb byk yg muslimah, yg berkaitan agama, iman.. tapi aku sendiri bila berbual hanco..
terkejut tak aku?  of cos.. tak pernah org kata gitu kat aku... aku tau aku agak kasar, but if nak kata aku asik2 menggunakan ayat2 yg menyindir bila berbual, maknanya dia belum  kenal aku.  aku mmg suka bergurau.  lagi2 engko tu sapa?  aku takkan sengaja nak menjadi lemah lembut... sbb bukan diri aku pun.. so.. i can just be myself.  pakai emoticon yg gelak2 besau sampai terkuar tekak tu katanya menyindir dia lak.. selalu menyindir bila aku sebut alahaiiii..   pegi la  kau kawan dengan org lain yg sesuai vocabulari nya dgn kau.  rock benau kononnya.. tapi tak boleh terima watak aku.. takpelah.. aku pun terpaksalah memblokkan dia.

nasihat den.. kalau nak berkawan.. terimalah kekurangan kawan2.. kerana kita pun bukannya baik sangat.. kita buleh nasihat.. but kita kena nasihat dengan berhemah.  kata2 mencerminkan peribadi kata mamat tu.. maknanya dia tak berkenan dgn peribadi aku.. bersbarlah su.. tak suka tak apa.. maybe aku pun tak suka kau kalu gitu.. ramai lagi yg lain yg tak mikirkan sgt bab2 tu.. but mikirkan yg elok2 je bila berkawan dgn kita.. itulah yg kita jaga dan teruskan berukhwah fi sabilillahhh..

aku tak heran la bro!!









2 comments:

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...