Monday, February 13, 2017

semalam yg berlalu

uih tajuk tak menahan
try lak letak tajuk dulu, baru kembangkan menjadi cerita, buleh tak?
heheh.. ko buat apa semalam su?
entah.. pagi2 bangun semalam pi kelas, belajar ilmu akhirat.  terus terang aku tak berapa paham kelas semalam, tapi aku berserah  je, biar Allah yg tolong aku masukkan sikit2 dalam sanubari ku.  teruskan je belajar, sebab kita ni mmg cetek ilmu, kann?

tapi yg syok semalam adalah sblom pi kelas, aku and along stopped kat barakah near bendahara tu, makan dulu sapan.  last week gitu gak.  stopped for nasiklemak tetek.  heheh.. last week with mak sekali bertiga, smalam mak tak sihat so, kami makan siklomak tetek berdua je.  siklomak tetek ni ialah nasi lemak siap bungkus tu.. letak dalam pinggan, kao amik, kau makan.  eheheh.. saja bikin gempak.  aku lak kalu makan siklomak, selalu tak ckup telo rebus, tu yg amik telo rebus sebijik kau.  puas ati.  hehehe.

lepas tu, abis kelas balik, tengok laki tengah tgk tv.  join dia.  nak borak.. tak layan.  biasalah, laki lebih leka memainkan henpon dari melayankan bini.  jgn la tak kenai lagi laki kau su.  hahaha.. macam tak reti2 lagi.  aku pun masuk bilik.  terlupa pulak dhuha, so terus pi amik wuduk and solat and ngaji sikit2.  kemarin aku dah khatam.  lembap betul aku, tu khatam utk taun lepas tu.. membawak ke taun ni baru khatam.  so, aku mula sekali lagi. harap kali ni nak cuba usahakan membaca lagi quran dgn lebih baik lagi.  and if kesempatan, khatamlah sebanyak kali yg mungkin.  tengok berkobar, jgn lah kira khatam. kiralah mencari keredhaan Dia dgn membaca ayat2 Nya itu, kannn?   lepas dah balik kelas tadi, teruih tak keluar2.  along pun tak ajak aku pi beli barang2 dia.  dia pandai ajak azmeer lak semalam.  maybe beli barang sikit kot. ameer kata tadi, byk jugak beli barang, macam bawak keta jugak, heheh.. along bukan boleh bagi can membeli belah.. memang sakanlah dia.  semoga along selalu mendapat untung meniaga ye long.  kami tumpang senang membeli makan je bila along ada niaga.  hari ahad along dah pilih takmo niaga, nak rehat sbb pegi kelas jugak, kann?
siap mengaji aku tido.. ekekek.. best kan.  dah nak buat apa lagi.  mmg malas amat bila kita ada di rumah, mmg tukang masaklah jadinya.  so, kena tido dulu sebelom masak later.  ntah apa ke nak masak.  aku nak masak yg simple2 sudahlah.. telo gorang mata kebau and sambalkan.  panaskan tomyam semalam and cukuplah tu.  jgn masak lelebih.  biar tak cukup jangan terbazir.

aktiviti apa lagi yek semalam.  oh laki tetiba nak pi KKB nak pi kemaskan kubur abang dia.  aku takde pulak diajak.  rupa2nya dia nak pegi dgn sham anak buah dia 3sekeluarga.  hmm.. jgn harap aku nak dapat ikutpunnn.. lenkali kau ajak, harus aku takmo pegi lagi.  pegilah kau sendiri.  aku ni malu je dilihat bersama2 kau kannn?
bini la sgt.. syg la sgt kononnya.  harus bini rasa lagi tak sayang kan kau dah pasni.  makin jauh laaa.





nak tepek picture apa ntah ni.  tepek muka sendiri lah yek.. heheh




telo mata 5bijik, pastu sambalkan.. taruk bawang besau bebanyak.. sodap jugak ikut selera den haa.. ekekeke..


sonyum masa tunggu siti zen sampai semalam.  eh, nanti buat entry pasal semalam punya dating session lah. yek.. lupa lak.



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...