Sunday, April 09, 2017

Jimba jimbi jimbab

Satu hari di hari sabtu.  Aku merenung masa depanku.  Yg tatau berapa lama lagi ada utk diriku dan dia.  Namun aku berserah semua pada yg Maha Esa.  Andai itu takdirnya.  Apo ayat2 pagi2 ahad nih?  Mangun gi mandi la kann.  Jap agi 9.30 nak gi bank.. amik wang.. baru lah buleh membelanja.  Ngapalah duit ni asiklah menyikit.  Tak boleh ke tiap kali kita memberi kat kedai.. kita dibagi lagi sama amount dalam purse.  Macam tak luak la kannn.. mano nak cari wehhh.  Melainkan kamu bersedekah.  Itu je lah cara yg tak menyengkek kan duit kita.. cara bersedekahh.. haa.. kann?  Sedekah sikit or banyak.. Allah janji kita tak akan jadi miskin or papa kidana.  Haa.. maka itu mehlah kita terus berbagi2.. lagi2 membelanja kuarga terdekat. Ye idok?  Jauh lak aku terbebel haaa..

Sbeno nak citer mlm tadi lepas amik ety bersama along and ameer, kami gi beli barang2 along niaga.  Macam rutin le kann.  Tu lah kojo den as part time supir.  Cara membantu akak den yg takdr kereta nak beli brg2 secara pukal utk niaga dia tu.  Aku dah tau sgt mana along selalu shoppin.  Tapi malam td.. si ameer anak bongsu aku nak juin lak kami.  Dia boring kat umah katanya.  Aku soh dodok umah jaga ayah.. berdegil nak ikut gak.  Jadi.. mak kenakanlah ko syarat sblom apa2 perangai yg tak koser2 nanti.  Kannn?  Dia remaja nak ngikut aku rasa macam unbelievable la kan.

Kami pun pi makan dulu kat mamak sblom kita go ahead melalak kat firezone atas mamak tu.  Tak lama tu puspa mafren came to juin kami.  Makan2 minum2 barulah ada tenaga kata along.  Den tahan2 takmo makan.. nnti somputtt.. ekeke.  Mmg somput along nyanyi sbb porut dah konyang.  Ameer siap tido lg dlm bilik tu kekenyangan le tu kan.  Padahal kami melalak punyalah kuat berdentumm.. ekekek.














No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...