Friday, March 16, 2018

Oh sakitnya berdenyut2

Aku dah 3 hari mengalami sakit nih.  Nak pi kinik semalam tp bila called deme kata doc aku yg aku suka sgt tu, dr pria.. takde.. cuti.  So.. takpek lah.  Doc lain takmau laa.. segan.  Tapi harini tadi denyutnya dah tak buleh kutahan.. nyut nyut nyuuuuutt.. menarik tangkai hati aku menahannya.  Siang takpe la bleh layankan tahan2 buat keje.. tp nnti malam nak tido.. mana nak membuatnya.. nak rehat kann?  For me.. tido malam is super duper crucial for my life.. sbb itu aku gi kinik gak.. tak kira lah td doctor laki ka pondan ka.. aku nak ubat tahan sakitt.. in case malam takleh tido.

Aku sakit tetek laa.. puting tetek blah kanan to be exact.  Ngadu kat ira shahira dia kabo dia selalu jugak mengalami nya.. aduiii.. sakit wehh.. apakah aku seorang yg tidak kuat menahan sakit yg sepertinya telah dialami dgn biasanya oleh semua wanita?  Puting tu dah membengkak dan bukan boleh terusik sikitpun.. sakitnya zupppp .. menusuk ke kalbu kau.. bergetar aku rasa menahan.  Dah bengkak maybe ada cairan yg keluar.. tp bukan darah.. jernih je.. tapi sakittttt.. puting ni kena baju pun sakit.  Dua malam menahan tido2 ayam je menanggung rindu.. ehhh.. menanggung sakit haa.  Tertindih sakit.. terlambak time telentang pun sakit jua adanya.. ya Allahhh.. So.. td ku gagahkan jua ke kinik.. alhamdulillahhh ada doctor ppuan.  Dr izan namo ey.. dia ganti dr pria smentara dr pria takde.  Doc ni soalan dia bila aku kata aku sakit puting tetek yg bengkak.. dia tanya.. puan menyusu badan?  Nak gelak pun ku tahan jua.. mengapalah doc tak tgk rekod aku yg menginjak umur 50an nihhh..  takpe.. aku tahan jer.. doctor soh aku "selak  sikit puan.. saya tengok.. "  hehee
. Malu ku letak tepi demi nak mengubati penyakit tetekku iniii.. adoiiii..

Doctor tu kabo.. maybe aku tergaru tanpa sedar.  Doctor kata nanah dah keluar tu yg buat bengkak tu rasa sakit sgt berdenyut2.  Dia cek aku x smpai 20 seconds pun kauu.. ntah kenapa ada doc ppuan yg tak berapa kisah nak membuat rawatan sebaik and selemah lembut dr Pria.  Mmg terasa sgt kehebatan doctor aku tu and her human skill towards her patients.  Entahlahh.. but she prescribed me ubat antibiotik and ubat sapu jer kau.  Aku kena mintak lak kat kaunter kat misi2 tu pain killer.. adoiii lagii..  harap2 Allah beri kesembuhan pada dirikuuu.. tak tahan rasanya bila bengkak ini berdenyut2..

Inilah yg dikatakan ujian Allah dalam bentuk sakit.  Lagi kau ingat kan dia yg memberi semua rasa ini.. lagilah patut kita semua ingat yg kita ni kerdil sgt dan kena tunduk pd ketentuanNya sebagai pemberi rasa.  Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbarr!


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...