Monday, March 12, 2018

Suka benau kerabu

 1.  Kerabu mangga.  Baru buat kemarin.  Mangga tu beli lama dah.. tp tak terbuat2 mikir cemana nak sagat  cam kat kedai since aku takde penyagat.  Last2 mangga pun masak.  Keh2.. tu yg kuning2 je nmpk kann?  Hentam letak epal hijau bg nampak segar sket.  Lain2 bahan sama je.. serai, cilapi and perahan limau nipis.  Garam and gula.  Perasa takyah letak takpe dah.  For me paling penting is serai, cilapi and limau nipis je dalam setiap kerabu aku. 



2.. Kerabu daun selom.  Hantam saja bahan2 apa yg ada dlm fridge.. asalkan letak 3 bahan atas tu.. dah lega dah.  Yg selom ni.. aku potongkan ayam goreng buat penyedap makan.  Hehee.. begitulahhh.. ikut dan sendirikk!   Boleh je ejas letak ikan bilis goreng.. apa dehal.. janji selera.  


3.  Kerabu kobis ungu.  Terbit rasa nak buat ni since ternampk kobis ni and belipun khas utk ni jer.. dasat jugak selera aku klu aku turutkan.. kann?  Tp tulah.. kat umah tu.. mmg aku sorang je yg makannya jenis2 salad/kerabu nih.  Layankan jelah sesedap tekak teman.. ye idok?  Yg ni aku rebuskan isi udang putih bg tambah rasa.  Dapp you.. ekekekek.. mmg nak kena kata naik lift tekan sendiri ker?  Dah mmg aku suka lah kann?


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...