Thursday, January 24, 2008

Layang-layang, potong stim

Rabu 23 jan 2008 - cuti umum thaipusam

Pagi ke petang semalamnyer, berkejar-kejar nguruskan ic dan cermin kereta. Yang tak diuruskan lagi cuma lesen memandu. Aku tenshen tul.. lesen yang dulu aku dengan sengaja dan berat hatinyer telah idupkan untuk 2 taun sampai ogos 2009 tau. Punyalah aku malas nak gi JPJ. Tetiba... hai malang sungguh nasib den... kono buek lagila nampak ey. Esok, Jumaat, aku nak singgah Pertama Complex dulu...

Rabu pagi tak kuarpun sebab aku masak nasik lemak. Masak extra nak makan lunch sekali. Ha kau... punyalah malas, sekali masak, 2 kali makan .. he heeeh.. jimat masa tu. (Adik-adik yang baru mendirikan rumah tangga, sila belajar teknik ni untuk memudahkan keje-keje rumah anda).

Dah tu, petang, dapatlah pujuk kanda nak bawak bebudak main lelayang kat Kepong... korang pernah pi situ?
Itulah pun first time petama kali macik gi situ. Beshhhh, angin banyak, bawak je lelayang, jalan terus naik kau... acik suker sangat... teruja gitu!


Kami bawak 2 lelayang, 1 kanda main ngan Amal, 1 lagi umi main ngan Ameer. Aku tak pernah main lelayang, terharu sangat bila lelayang tu naik tinggi, terasa hebatnya kuasa Allah. Yang bentuk cam roket, kaler ijau tulah layang2 kanda... tinggi sampai abis tali...

Tetiba adik buat hal.. terkencing dalam seluar, abis lenjun, ko geram tak? Aku rasa. ... heeeeiiii, sabar je lah. Seblum tu , aku dah siap tanya tau, dia nak kencing ke tak, and dia jawab no... Abis camno? Mak dio ni plak takdo la sangko anak tu nak tekoncing, mano nak bawak suar spare?

Balik rumah je lah lepas tu.. kanda hangin sangat. Ameer ni betul2 potong stim!!

Ni gambar sebelum adik melenjunkan seluarnyer. Kanda plak, dok asyik melayan tali, tarik-tarik, lepas, lepas, asyik....


Kat situ, selain taman utk lelayang, ada gak kawasan permainan untuk kanak2, tapi Amal ni macam dah telebih umur ... terkenang la tu!


Peringatan: Untuk kaum2 ibu dan bapa, sila bawa baju dan seluar "spare" untuk anak2 anda sehingga mereka berumur 17 tahun... sebagai langkah berjaga-jaga...





6 comments:

  1. hik hik, ganaz tu, sampai umur 17 tahun... haduhhhh

    ReplyDelete
  2. bestnyer dpt main layang2...
    mama pon memang dah teramat lama x main layang2...
    masa kecik2 dulu adalah...

    ReplyDelete
  3. kena pecah.. besar duggaan tu.. byk2 bersabar k.. mungkin ada hikmah dsbalik semua tu...

    ReplyDelete
  4. geng, lu dah kena tagged gua.. jawab jawab

    ReplyDelete
  5. kak...awat tak habaq kak pi sana...rumah ira dah dekat tu...woohhoo..boleh main lelayang sesama.. :)

    ReplyDelete
  6. mak su..
    17 tu baru selamat, sementara blum tu, standby je la kan...

    mama ranggie..
    memang beshhh... nanti kita main sesama ek..

    flush...
    iyer, saya redha andai itu tertulis takdir untuk saya... banyak hikmahnyer mmg betul

    mak su lagi..
    orait, tengkiu for tagging me, yes, i like being tagged, a lotttt!!

    syiera...
    nanti kita roger in and out..

    ReplyDelete