Thursday, January 24, 2008

Pecah

Senin 21 Jan 2008



Hari tu petang lebih kurang kol 4, ujan turun punyala lebat. Yang aku terpikir cuma kalu ujan tak berenti, jalan tentulah kalut jem. But bila kol 5.30je, akupun rush ke kereta. Punyalah tekejut bila aku dapati, cermin kereta aku sebelah driver tu dah pecah (gambo atas) dan bertaburan di tepi kereta. Takutnyer la waktu tu. Yang aku teringat cuma nak col kanda and ask him to come and see. Hari ujan still tak berenti, lebey baik aku clearkan cermin2 pecah ni and cabut. Pencuri tu amik smart tag ngan kad tac n go, and cuba nak korek radio, but radio tu tak dapat dicabut. Pencuri tak pandai, tak professional la tu. Habis bertabur.

Aku terus blah. Bila cek kat beg, rupanya aku lupa, wallet aku tinggal dalam dashboard, so itupun kena rampoklah sekali... huhuuuuu, sedeynyer, abis sumer kad2 penting dalam idupku!

Dah sampai umah, malam tu, kanda soh pegi balai brickfield jugak, dahlah kereta tak bercermin, dia paksa gak aku pi situ. Nak tak nak kenalah report jugak kat Brickfields. Bawaklah bebudak. Siap amik gambar kau buat bukti. Sampai ari ni, takde kabar beritapun tentang barang2 aku yang ilang, especially ic. Aku tunggu kot2 adalah orang jumpa, kan, takyah sesusah buat baru, lecey.

3 comments:

  1. jahatnyer org tu...

    buatlah sembahyang hajat k!

    bior perampok tu x senang dudok!

    ReplyDelete
  2. pengajaran dalam hidup, maknanyer ko kena parking keta kat tepi meja kat dalam opis ni ha....

    sowi, jangan marah.. sesekali kita bergurau2 ek, redakan perasaan yg geram.

    ReplyDelete
  3. mama ranggie..
    tenkiu for the advise

    mak su..
    memang betul pengajaran, letak sebelah meja opis ye?

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...