Monday, July 11, 2011

ko bisnes apa ni?

cemana ko meniaga su.. relax je aku tengok..




pertama sekali paling penting modal kecik ... kalu ada modal besar lagilah bagus, yg paling penting modal aku ialah di mulut je .. bercerita kehebatan produk..



kedai takyah bukak.. takyah nak tunggu kat kedai org mai beli .. kedai aku mobile je, letak dalam kereta jer or kengkadang dlm henbeg aku je, heheh.. org nak, baru aku bawakkan




pekerja - takyah bayar, sebab kita tak amik pekerja tapi lantik partner je, itupun dibayar oleh DCL, tak takut dia kebas barang sebab diapun akan beli stok dia sendiri.. kita jaga, monitor, beri tunjuk ajar dan motivasi serba sedikit, bahagian training pun DCL dah siapkan ... mudah, kan?








tu antara yg aku slalu ingat... bisnes aku ni aku buat dengan cara paling santai.. takmo stress maa.. sebab nak bertahan lama, kan?


kalu nak dengar akak explain A to Z..


call akak: kak su, 014-7242 338







pic. thanks to dclglobal2u.blogstpot..




No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...