Monday, August 15, 2011

pada suatu hari

Thursday, April 7, 2011
fenat
Posted by kak su bidadari at
10:43 AM







aku dah abis napas nih, tapi aku kena teruskan bernapas.. cewahhh, cam teruk benau.. idaklah, dalam usia emas cam aku ni kan aku tak buleh lewat2 lagi, nak kejar impian aku nak kaya raya nih.. lantaklah kan.. laki aku takdelah menyekat, malah dia sokong je.. mak akupun suka aku keje kuat utk kuarga aku anak2 aku lagilah suka kalu aku dah banyak duit nanti... dorang jugak yg senang tapi, nak nyampaikan ke bab kaya raya tu.. bukanlah keje mudah, ye tak... banyak yg terpaksa aku korbankan.. masa, wang ringgit, perasaan.. keseronokan.. tulah dia takdelah nampaknya nak enjoy2 lagi.. kalu adapun maybe nak bawak anak2 buah gi makan2 sambil citer2 pasal hal bisnes..





haa.. bizi giler aku skrg nih.. walaupun gitu.. lakiku tetap aku dulukan, bab makan, pakai, peluk cium semua aku takkan abaikan, anak2pun gitu.. cemana aku sibuk, aku pastikan kalu dorang boleh ikut, doranglah yg aku angkut dulu.. ini semua utk dorang jugak nanti.. kan?





dari last week nih.. takde relax. maklumlah, aku masih keje lagi kat opis nih.. so, masa lepas opis ni, aku bergegaslah buat apa2 yg aku sempat sementara blum kol 12 malam... pegi kelas lah, belajar produk, pegi meetinglah belajar sponsoring, pegi seminarlah.. pergi kursus motivasi lagi.. haa.. pegi menjual and macam2 lagi acara berkaitan dgn bisnes akulah..





semalam aku pegi gak aerobik, ada member suggest, pekata aku buat demo setengah jam sblum aerobik mula.. good idea.. bukan senang nak kumpulkan org.. tapi aku rela je.. sorang datangpun aku buleh je bercakap.. dah keje aku bercakap.. share info.. org nak, amik, org taknak, takpe, mungkin dia takde duit masa tu.. tapi kalu benda tu dia terpikat, tentu dia akan amik, sooner or later.. kan? barang baik, tentu laku dan mendapat sambutan.. aku taulah, aku dah guna ok? just aku tak buleh berenti... teruskan sesemua tuu..





bercampur dgn org2 pun kena pilih, jgn tercampur org2 negatif.. nampak salahh orgggg je, yg berlagak2 tu ketepikan dulu.. yg perasan anggun dah tu, tinggalkan je.. haahaahahha.. aku tak taulah org sekeliling perasan ke tidak..tapi pada aku hidup aku dan masa depan aku lebih utama dari mende2 kecil remeh temeh dorang kat opis nih.. kecoh2 tak tentu hala tu sebenarnya nak buat apa ntah.. aku malas dah nak layan.. yg aku tau, keje aku promote je bidadari aku yg hebat tu.. dan terus bercerita kehebatan produk2 keluaran DCL tu semua.. korang keje makan gaji je.. aku dah ada bisnes yg nak aku jayakan.. so, korang jgn kacau aku dah.. walaupun gitu, keje aku tetap aku buat ok, aku bukan jenis tak bertanggungjawab.. bagi keje banyak pada aku.. aku buat je.. aku tak kecoh terlebih keje ke terkurang keje ke, terlebih lagak ke terlebih kuasa ke.. tak.. aku macam dulu jugak, keje tetap aku buat, okeh? walaupun aku suka keje nih.. aku ada masa depan yg lebih cerah di sebelah sana.. ada ramai yg perlu bantuan aku di luar sana jugak.. semoga Allah memberkati usaha murni aku ni.. Allah sentiasa beri kepada mereka yg meminta.. jadi aku nak minta.. Ya Allah.. kau limpahkanlah aku dengan rezeki yg banyak dan berlipat ganda, utk memudahkan aku mencapai impian menjadi jutawan muslimah berjaya.. suka kan? babai..



No comments:

Post a Comment