Thursday, May 22, 2014

bertahanlah..

aku mengaku mmg besar, sangat besar tanggungjawab seorang suami.. takkan dapat puaskan hati semua org setiap masa.. namapun manusia.. mananyer nak puas.. but biasalah.. rumahtangga, kalu takde rasa hampa kecewa, bukanlah namanya rumahtangga.. itupun buat pasangan lama2 lebih sayang atau lebih paham dengan pasangan masing2.. sebahagian besar pasangan berpisah tu sebab tak mau lagi tanggung rasa kekurangan diri or rasa nak lepaskan saja beban yg dirasakan disebabkan oleh pasangan masing2.. well.. pada aku di situlah perasaan kasih sayang memainkan peranan, dan berbalik kepada tujuan asal kita berumahtangga.. 

sabarlah dengan kerenah pasangan anda.. 
selalunya dia nakkan perhatian anda.. bagi sikit lebih time merajuk, in sya Allah settled.. 


maybe tu la kot aku masih bertahan dgn kanda yg dah hidup dgn aku almost 19 years (ingatkan tau november nanti).. aku mmg selalu sgt makan ati dgn dia, kecewa, hampa.. tapi itulah.. bila bitau.. kdg2 sakit ati sbb dia buat donno.. lama2 aku dah jadi kebai.. loving2 caring2 mmg takde la dah.. just for the sake of rumahtangga and anak2 je la.. layankan saja.. 


semua manusia inginkan kebahagiaan.. ye tak.. tapi tak semua org dapat kebahagiaan yg sama..



dont surrender dont give up.. i will always be here!!



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...