Tuesday, May 20, 2014

lemah langkah

kenapa su?  kenapa.. hehehe.. caring beno bunyiknyer.. takdelah.. takde apa2.. aku berlakon jer.. heehee.. i am as happy as i can be.. i am smiling as i shd be.. smiling is also a sadaqah, right?

bestnya dapat sahabat yg caring.
sebab aku ni jenis yg caring jugak... tentulah aku mau org pun caring la jugak ke aku kann..
kadang2 aku nak beri kasih sayang sangat kat orang2 sekeliling aku.. tapi tulah.. org kadang2 rasa kita ni menyesakkan hidup dia.. lalu aku beralihhh.. beralih ke mende2 lain yg tak perlukan perasaan sgt.. hehehe

aku suka mendengar lagu. aku suka mendengar bacaan quran.. walau membacanya aku tak berapa sedap, tapi mendengarpun dah dapat pahala kan.. adoi.. kang kata aku menunjuk2 .. no la.. u wont know i was listening to it.. sbb tinga aku je tutup dgn headfon.. apa yg aku dengar tentu korang tatau.. astaghfirullahhh.. ya Allah.. kenapalah aku ni selalu leka.. lebih banyak lagu dari ayat2 suci Mu?  

kadang2 kita ni hanyut jauhhhhh dari Allah.. aku tatau org lain tapi aku sendiri.. dahlah iman tu tak kuat, tapi bila perasaan jadi sayu kecewa kan seseorang, aku mula rasa hampa.. ni mmg perasaan tak baik.. patut kita cari kelebihan pada berlakunya sesuatu tu kan.. jgn terlalu sgt mengikut hati.. bila teringat ni.. aku istighfar byk2.. tu jelah yg aku mampu.. istighfar istighfar.. astaghfirullahhh.. dan rasakan yg Dia tu dekat dgn aku dan tarik aku balik pd Nya.. iman dah lah nipis.. cubaan macam2 yg datang.. Allah saja lah yg memelihara aku ni.. huuu...


sebenarnya aku tatau nak update apa .. tapi sebab aku takde keje ngat.. maka aku cuba2 la cari idea.. ada yg kata aku boleh je tulis pasal kucing ker, pasal anak2 ker.. tapi kdg2 idea tak mai, susah gak.. ada masa jiwang aku nak tulis pasal cinta jer.. heheh.. ntah lah sejak dua menjak ni sensitip tak tentu hala.. heheh.. so, kalu entry berjiwang, korang paham2 la.. tu bukannya sengaja, malah tiada disengajakannya punnn.. 

heheh.. meh citer pasal semalam nak?  kisah anak2 bujangku.. semalam aku balik keje rasa hepi jer.. thank you sesangat.. aku dah beli and bawakkan budak2 tu coklat kek yg moist2 tu.. anak2 aku rupanya sama sekepala dgn aku.. hantu kek.. lagi2 kek coklat woi.. heheheh.. sorang satu. aku belikan..  yg bentuk love tuu. ... oh so creamy tau.. dorang pun makanlahhh.. adik skrg kalu makan musti nak share2 dgn aku.. terasa dia pun dah mulai menghargai kasih sayang umi dia sikit sebanyak.. aku mmg nak anak2 mesra2 dgn aku sebab aku tau ayah bukanlah org yg macam aku.. malah he is the opposite person.. aku suka bergurau senda, dia suka stret.. maybe taknak anak2 amik mudah or tak hormat ke dia.. so, aku rasa tanggungjawab akulah membentuk anak2 aku supaya jadi anak2 yg mesra dan peramah.. cewahhh.. sekarang dua2 pun dah remaja.. aku kenalah lebih dekat supaya jadi cam kawan pd dorang...


entahlah. aku ni parenting skill mmg teruk.. i just do what is best jer lah.. termampu gitu.. rasa cam nak pegi belajar lagi how to manager your teenager, how to encourage them to study hard.. how to make them a good children.. how how how.. ilmu kena cari beb. in sya Allah kalu ada seminar aku nak cuba join.. cewahhh.. berangan nih.. 

 

okeylah.. bubye.. nak cari kijo ... kot2 ado!!

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...