Sunday, November 30, 2014

apo nak tulis?

Nak cerita pasal apa ntah ni.. nampak macam aku bizi je kan.. lama x tulih.. last tulis hari khamis haritu.. ohohoho.. bukan takde mende nak tulis tapi mungkin masa tak mengizinkan.  Sejak pakai tipon pintar ni byk entry aku buat sambil baring haa.. sambil nak tido.. cari feel nak tulih.. if not.. atas tren nak pi keje.. tu antara masa2 yg aku rasa free..  ni pun kanda dah tegur tu.. "kata nak tido, tp hempon kat tangan... "  aku jawab jer.. nak tulis blog jap.. hehee.. sebenarnya.. memang nak tido dah.. dah pi kat dia.. dah cium dia kat sofa tadi.. dah ucap gunitepun..

Hari2 aku sepatutnya aku happy.. yeah mmg aku hepigolaki punya orang.. senyum sokmo.. buat lawak dgn kawan2 bila2 berkumpul.. dgn adik badikpun aku dikenal dgn sikap riangria di hariraya.. akan cuba jadi seorang yg paling happy dgn hidup aku yg dah complete in sya Allah.  Aku mmg selama ini kurang bersyukur pd Mu ya Allah... kalu pikir kekurangan.. tak dapat nak bersyukur.. tapi janganlah su.. janganlah pikirkan sesmua itu.. terlalu byk dah yg Allah kurniakan selama hidup aku ini.. ya Allah.. huk huk.. jauhkanlah aku dr sikap tak mengenang budiMu ya Allah..



Hidup ni penghujungnya mati.. jgn lah pikir susah tu kerana setiap yg susah ada sesuatu di hujungnya.  Nak ke syurga permulaannya ialah mati.. dah sedia ker suriani?  Tidakk.. aku ini tiada apa2 amalan baik yg ckup.. tapi aku tak pernah ya Allah.. sesekali tidak pernah putus harapan akan rahmatMu ya Allah.  Ampunilah aku yg selalu leka dgn dunia ya Allah.. leka dengan hidupku yg sangat poyo ini.. aku mencari keseronokan.. padahal aku tau dunia ni cuma banyak godaan yg menyesatkan ya Allah.. apa lah nak jadi aku ni ya Allahh..

Dah lah tu.. Astaghfirullah hal adzim...
jauhkan aku dari menjadi orang yang suka mengungkit akan perkara2 lama ya Allah.. sesungguhnya sakit rasanya bila dia mengungkit.. sangat sakit..  tapi kerana dia manusia yg lemah ya Allah.. aku maafkan saja dia.. ku harap Kau berilah dia hidayahMu ya Allah.. aku cuba jaga mulutku dan cuba jaga hatinya.. ku harapkan bahagia utknya yang kau balas ya Allah.. amiiinn..





No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...