Tuesday, January 13, 2015

sengguk gukk

my baby you
are the reason i could fly
and cause of you i dont have to wonder why
baby you

berapa punya mengantuk, didendangkan pulak dek marc anthony nih.. tambah layu mato haaa..
apa makan tadi ntah sampai ngantuk tak tentu hala nih..
janganlah salahkan makanan.. salahkanlah diri sendiri yg tak dapat menghadkan berapa banyak makanan masuk ke perutmu wahai su  yg tembunn... ha kau.. tembun tau, takmo sebut gem gem sebab bahasa kita sendiri akan effect kepda diri kita sendiri okey.. tembun tu kira sedap dipegang, tak rasa tulang.. ekekekke..

too much of comforting yourself.  make sure to stop eating by evening.  understand??  make sure you bring your bontot to the gym.  do some stuff to make some fat disappear. ekekeke.. how can you make it disappear?  you burn them. hmmm.. lotih weh.  semalam aku pi gym menyeret memaksa diri melawan rasa malas letih semua pi ke gym sebab dan lama berehat.  ye ke berehat.. tak gak, but i just didnt do much to burn during weekend, no, i only put in more.. not making any effort nak pi badminton ke jogging kat taman ke per.  so, balas balik lahhh.  semalam jugak aku pi komplen kat counter celebrity fitness tu and i demanded to get one machine for me to exercise.  and they checked and it seems that the promotion for 2 sessions with personal trainer which i was supposed to get has been cancelled.  jongos ngat.  so i think of signing up for 4 sessions sudahlah.  aku bukannya rajin sgt.. lagi2 kalu dapat personal trainer (PT) ni, di paksanya aku buat macam2.. aku tak laratttt.  semalam aku try2 tanya.. dapat lah pulak PT, Nia namanya. the one and only one female trainer.  lega you, alhamdulillahhhh.. takyah la aku nak tutup2 mata tengok mata lelaki lain.. ekekeke.. mapuh takut lelaki2 ni akan tergoda bila aku tengok mata dorang or bila dorang tengok mata or bibir aku.. agaggagagaga.. mapuh punya berangan la kau su.  tiada siapa mengkisahkan dirimu itu.  jaga je la diri kau baik2, jgn menggedik sangat. ingat maruahmu sebagai wanita muslimah.  haa.. tu dia yg lebih penting tauu.. heeeee.. insap jap.  terus pikir nak kumpul duit beli treadmill kat umah.. ekekeke.. tidakkkkkkkkk..

eh..semalam aku buat lompat bintang tau.  50 kali plus 10 plus another 10.  aku dikerah dek si Nia tu  dengan macam2 lagi exercise yg tak perlukan machine.. mmg peluh and penat.  kalu aku sorang2, idakler aku nak buat tu semua wehhh..  mati mak hari ni sakitnya peha temannnn.. i guess when it hurt that much, something has happened to it.  i like it. aku tido sangat2 nyenyak.. takde mengganggu kanda or takde jugak diganggu kanda.. tak sodar mende, tahu2 terkejut kol 6.48am, buleh?  sibbaik aku cuti takyah kalut nak kejar subuh.. huhuuu.. kejutkan anak2 and kanda takut dorang terlepas pulak.  ibu rumah tak bangun semua tak bangun.  adoiiiiii.. ya Allah, kau jadikanlah ahli keluargaku dari kalangan mereka yg sentiasa melakukan solat dan sentiasa membaiki diri dalam melakukan ibadah kepada Allah.. huhuu.. rasa fail sangat kalu dah terlewat bangun nihhh.. aku buat apa yek lewat tido?  ohhh.. aku melipat kain lorr, sambil layan tivi and sambil layan grup wassup dgn june, nasha and ema.. kelako amat dorang.  senyum2 aku sesambil tau.. tu la dia.. kain banyak plak nak lipat nak bagai kannn..

dah la tu..
apapun yg kita lakukan.. bersabarlah dengan dugaan Allah.. bila susah kita sabar, kita dapat pahala, dan jika kita gembira, kita syukur, kita jugak akan dikurniakan pahala.. mudah benar kannn? so, pelagi, senyum dan buatlah kebaikan nyahhhhhhh..





No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...