Sunday, January 11, 2015

petaiku sayang

Sapa suka makan petai sila angkat tangan.  Meh kita gang.  Aku x sempat nak google apa ke pekdah makan petai ni.. tapi aku ingat yg petai boleh menurunkan kadar gula dalam darah.. silalah betuikan aku kalo salah ek.. pd aku kat umah ni aku sorang je yg suka makan petai.  Jadi kalo aku tingin tu aku buat sikit2 je la sebab takut tak abis makan sensorang.  Sementelah kan kena makan sikit sebab nak kecikkan perut dan nak naikkan bontot.. ekekek.. gurau daa..

So aku pi pasar pagi tadi.. pagi x berapa pagi jugaklah.. tapi almost 11 kot.  Org masih ramai lorr.. kat tmpt jual ayam tu berpusu2 org nak beli dan tunggu ayam diproses.  Huiyo.. naper ek?  Selalu time2 aku pi org dah kurang.. ntahlah sayang.. manalah abang tau.. sayang ni suka ngat pikir mende3 yg tak perlu lorr.. ekekek.. hmm.. tu adalah khayalan ku yg berdialog dgn dia (kanda tiba2 takmo pi pasar dan soh aku pi sendiri dgn along sbb dia nak jumpa kawan dr perlis.. hmm.. pd hal aku nunggu dia bangun dr subuh2 dan dia mmg dah janji.. huhuu.. bukan tak biasa tapi sikit terasa lorr..) .. and if he is the one talking to me.. takkan sebut sayang lorr.. vehrahngans lagi.

Aku beli ayam and sayur2 and petai. Pastu pacik petai tu sedekahkan lagi petai 2 ikat.. total 4 ikat kau.. aku sorang ni.  Dlm ati pikir masak apa ek?  Jemu gak kalu selalu sambal tumis petai.. so aku buat sambal ijau cili api dgn ikan bilis jer.  Kering2 supaya tahan lama.. cewahh.. suka tauu.. sebab petai tuu..



Balik umah tade sapa.. amal amir kuar main kot kat cc.. aku sorang la sbb kanda pun dah kuar pas aku gi pasar.  Sunyinya rasaaa.. aku bygkan diri aku bila anak2 aku dah keje2 nanti.. or at least dua2 tu dah masuk U.. tentu boring.. ekekek.. mana tau kan?  Ntah2 lagi meriah idup aku Allah tukarkan kann?  In sya Allah aku akan buat supaya aku jd hepi sokmo dan byk2kan bersyukur dan teruskan buat baik pd semua org dan kucing.. ekekek.. Harini aku masak ayam masak merah style aku and goreng tahu jugak.  Ckup lah.

Ehh.. aku nak tido la.. nantuk amat dahh.. seharian nak tido x dapat.  Dah ajak kanda tido tadi.  Dia macam melenting kata masih awal lagi.  X pelah aku update blog and tido.. gunite ling.. saya tido yerr..









No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...