Wednesday, March 22, 2017

Ye betul.. saya mmg biziiii

Apa yg kau belajar harini labu?  Cer bitau.  Tentu ada sesuatu dr perkara2 yg berlaku yg buatkan kau dpt sesuatu utk kau kenangkan sebagai pelajaran berguna?  Hmm.. apa yek?  Harini aku rasa macam byk ngat keje.. tp aku tetap gak nak balik 5.31pm.  Apakah aku kejam?  Apakah yg membuatkan aku rasa aku boleh je balik walaupun keje2 aku masih melambak2 kat opis?  Kenapakah takde rasa bersalah atau rasa perlu stebek nyiapkan keje2 yg melambak tu dan mengurangkan stress keje byk lagi bila keje2 lain ditambah lagi pd kau utk keesokan harinya?

Meh aku bitau korang nape aku jd begitu.  Bukannya aku malas sgt or aku berkira timing keje nak ikut time balik 5.31 sharp2 kena cabut.. takkk.  Aku suka keje aku.  Harini mmg aku manyaaaaak sgt keje.  Aku akui macam tak bergerak2 list yg aku tanda kalu aku dah siap aku pangkah or aku strike off.. tapi tulah... bila kol 4 je aku dah teringatkan seseorang itu.. apa ke dibuatnya skrg ni.. dah bersiap2 ke dia nak balik keje meredah jam?  Apa ke yg dia nak beli utk dia makan nanti.. beli siap2 makan ke beli kendian malam2 je makan ke.  Mmg la aku ni asik je tingat kat dia.  Dasat lak alasan aku kan..

Tak lamo tu.. laki den abg botak called .. telling me .. baliklah senirik.  Mmg aku tak kisah balik senirik.. tp aku mikir.. aku tak bawak keta la pagi tadi.  Sbb laki tak signal soh bawak.. so aku akan sakit ati pening nak mikir naik teksi dr komuter stesen nanti.  Bila mikir2 ni aku jd tak best dah.  If la kan laki kata.. dia akan amik.. tunggu kejap by 6.30 aku rasa ok bleh gak buek kojo abihkan.. ini tak.. soh balik senirik.  Hmm... ni la sifat manja aku yg aku senirik tak buleh nak elak.  Sifat manja pd laki yg tak berapa nak kisah.. terpaksalah layan diriii.. pikir nak tengok wayang la dulu sblom balik.. pikir nak singgah kat niza la makan mi bandung ke apa.. pikir tu pikir ni.. sebenaunya susah kepala serabut mikir tanak naik teksi jer.. huhuu.. uber lagi la aku tak berkenan.  Menunggu tu yg aku takleh tahann.  Haruskah aku jalan kaki?  Oh so berpeluh tiak basah takmo.. so.. hadap lah haa.  Ni dah dalam tren pun.  Jap agi smpai la kot batu keb.. meh la remy ishakkuu.. amik i kat stesen batu keb meh.. i blanja u makan sizzling mee kat giant bt keb.. pastu i bawak u pi urut kaki kat uptown srigombak jommm..



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...