Tuesday, August 08, 2017

masih adakah lagi rasa itu.. ?

jika engkau minta intan permata
tak mungkin kumampu
tapi sayang
kan kucapai bintang dari langit utkmu
jika engkau minta satu dunia
akan aku coba
kuhanya mampu
jadi milikmu
pastikan kau bahagia

hati ini bukan milikku lagi
seribu tahun pun akanku nntikan kamu

sayangku
jangan kau persoalkan siapa di hatiku
terukir di bintang tak mungkin hilang
cinta kupadamu

-yuna-

betui ke cinta itu boleh membawa kita kemana2?i tara percaya la.  cinta itu harus ada pakej kasihan and ihsan, baru akan berkekalan hingga ke akhir hayat. cinta tak boleh membahagiakan jika  setiap kali kita saja yg beria2 memberikan komitment.. sedangkan satu pihak asyik menunggu utk dipuaskan kehendaknya.. ini bukan lah cinta pada aku. cinta patutnya bersama dalam susah senang.  dan berusaha membuat pasangan kita lebih baik hidupnya.  membuat dan berusaha bersungguh2 menjadikan pasangan kita org yg bahagia dalam apa juga.  berlumba2 nak membahagiakan tu kalu takde dalam hati korang, itu bukannya cinta.  itu namanya selfish.

namanya cinta harus lebih memberi dan bersedia memberi supaya pasangan rasa lebih disayangi.  sama2 usaha membuat sesuatu yg disukai, bukan sekadar ingin dipenuhi dan ingin dimanjai, tapi sgt kedekut memberikan kasih syg, berkira masa dan wang ringgit dan sgt lokek berkata2 indah, membahagiakan dia...

porah lah

bak kata ziana zain:

yg lafaz cinta hanya bibir
namun diri tak seringnya hadir
disaat engkau diperlukan
aku hampa

apa erti aku merindu
jika kau tak ingin bertemu
apa gunanya bercinta
didalam kepura2an

jomlah kita pi hanimun.. ada lagi kah rasa itu?
sapa mau layan kau su.. pigilah kau sendiri membawa diri..







No comments:

Post a Comment