Thursday, April 13, 2006

Internet, Blackout, Mawi, Korea... boleh?


Last night, Eng came to my house to install the internet line with the cable pulled from mak's house. Tak sampai 15 min buat, tetiba boleh black out. Jali kata it affected the whole Malaysia. Dalam atiku berkata... alamak, jadi lagi ker? TNB buat hal lagi cam dulu? Ada lagi staff TNB tak puas ati la tu. Pastu kanda kata, tak la, rumah depan tu ada elektrik. Eng dah pack to go, suddenly it began to light again. Dia sambung kerja.

Aku teman Amal wat kerja skolah. Ayo yooo, dia tada pandai lagi la itu. (Kena baca gaya india pelat melayu, ala ala Samy Vellu). Sifir tadak hafal, cemana mau pandai buat itu multiplication? Aku sudah manyak geram la sama itu budak. Berapa kali suda kena desyum sama aku. Tapi aku ada rasa itu multiplication ada manyak syushah la untuk budak simbilan taun. Tarak apa la Amal rasa susah... biar dia blajar bersungguh-sungguh.

Ameer sungguh mencuit hati dan perasaan.. Mao gelak saja bila dia mula karioki... kih kih. Od, jangan maree, anak aku pun terror kariokiiii. Asik-asik Mawi punya lagu dia kasik nyanyi. Lagi-lagi dia ada pikir itu konsert AF dalam, itu sumer lagu mawi nyanyi... adalah lagu mawi itu sendirik. Puas aku menasihati.. tetapi dia tetap tara peduli. Jadi, biarkan la dia dengan dunia mawinya itu. Ameer itu budak yang baik.

Semalam juga aku ada tengok itu Korean episod in 8TV. Itu la kisah "My lovely Sam Soon". Why do they have to "alih bahasa" to Mandarin and let us read the sari kata? Aku suka mau dengar mereka cakap Korea sendiri. Bukankah itu lebih syiokk? Lagipun, da banyak citer-citer Cina yang memang sudah guna bahasa Mandarin and they also have subtitle.. Aku tada mengerti. Anyway itu Korean story manyak asyik laa. Lagi-lagi itu hero and heroin manyak lawa. Kau orang tengok sindrik la itu criter. I might want to buy the CD. See how laa.

1 comment:

  1. napa engko pun alih bahasa? ayoyo.. aku kena macha cara engko ler.

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...