Monday, May 22, 2006

Heart Attack 2


22 May 2006 11.56am Malaysian time


I was about to write about my experience last nite. Suddenly some work interrupted me. Now i continue.

Gini, i woke up in the middle of the night and i tot i was going to die. My chest feel so painful. I cannot breath. Sungguh siksa. Kejut kanda, dia buat donno, siap ngeruh lagi. Cemana la aku nak buat? Tahan je la. Sakit benar ni, aku bangun minum air, sapu minyak angin dan cuba tido balik. Tak bley, dekat 3 jam la aku menderita. I tot i could not see my 2 sons any more. Luckily i'm still alive. This pain is not the first time, but usually i got it like 10 to 15 minutes jer. Mungkin Tuhan nak tunjuk pada aku tentang kekuasaannya, maka aku rasa semua ini dan spatutnya aku bersyukur i survived.

This morning, i went for a check up and the doctor said it was normal??!
If it was a heart attack, i should not have come to see her. I would be in bed still.
Bagi ubat, check blood pressure, ok, jantungpun ok, cuma berat badan je naik lagi. She advised me not to put on anymore weight, but to watch on my diets. Baguih la no.. bagi warning like this. Biar aku sedar sikit.

Allah bagi lagi aku ruang untuk bertaubat, berbuat baik dan berbakti pada suami, mak dan kuarga. Hmmm, sedih jugak memikirkan kalao aku jalan malam tadi, tentu anak-anak aku jadi anak yatim. Tentu mak jugak yang kena jaga. Hi, sedey lagi. Terima kasih Tuhan...

1 comment:

  1. Baru baca da..smlm dah buka takdak pun...awat hang ni..acid kut, sometime mcm sakit ulu ati gitu mcm byk angin. The doc is wright..you better loose some unnecesary thing in ur body..for your future dear..for ur family u better do something from now..cergas2

    You know who !

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...