Monday, June 05, 2006

Black Monday

Monday, 5 June 2006 4.22pm

It’s nice to be back to work again. I miss my desk. Ha haa.. can you believe that?

Yes, orang kata Monday tu susah sikit nak kerja. Betul ker? Pada aku, semua ari sama jer. Just how you look at work, itu yang berbezaaaa.

Pepagi lagi Od dah call. MC katanya, sakit pinggang, sakit kepala dan sebagainya. Kesian mak buyung tu. Memacam dugaan ke dia.

Alah si Garf pun mc jugak. Aikk, semalam aku jumpa kat kenduri kawin, kemain sihat lagi, tetiba ari ni, mc plak. Eleh, biasalah tu. Dah tak minat kerja, carilaa memacam alasan takyah gi kerja. Bencik betul aku ngan pempuan tu. Harap-harap biarlah dia blah kerja lain.

Tetiba, si LM pulak cuti, maka dengan rasminya, makcik disuruh dek SN dok kat tempat dia. Bukannya syok dok tempat orang yang dekat-dekat ngan kita ni. Ini namanya bidan terjun. Esok aku kena gi ganti tempat sec. MD pulak. Dah tempah since last week lagi. Aku ingat nak tukar designation laa… Tukar jadi relief sec. So, from now on, please make bookings before you go on leave, or planning to take mc… gitu, katanya.


adios

1 comment:

  1. waduh waduh waduh... ada jawatan baru, relief secretary. hehehe

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...