Thursday, March 06, 2014

terlepas simpang maut

hari selasa kanda sent me to work, rempit.. i donno why he wanted to send me, one week oreadi. macam kalut2 jer.. sblum ni akupun mmg dah masalah gak if he wanted to send me.. he will always say tak sempat.. nak cepat sampai opis, and so on and so forth.. tapi bila dia kata nak anto and amik aku takyah drive ke batu caves lagi.. i mean takyah pegi sendiri.. aku suko amek.. tapi aku wonder.. how long he can last. sebab bukan aku yg request .. ni dia yg pikir agaknya nak aku jimat masa and minyak??? oh so not him.. aku penah dimarah sebab aku kata sukanya dapat berkepit peluk dia sebab dapat naik moto dgn dia.. akupun tak paham.. bukan ke best dapat pelukan dari bini.. ini tak.. dia macam hangin.. aku bukan meraba2 pun.. akupun takmo dia terkejut kalu aku raba and jadi sesuatu kan.. lagipun taulah kanda tu jenis siyes tak tentu hala.. tu yg aku bagi time... sampai bila dia nak hantar and amik aku.. sebab dia akan rasa susah .. aku kenal sangat cik abang aku nih.. 




so back to the story. senin tu.. lambat pulak dia bersiap.. kenapa lambat.. hmmm.. sendiri mau ingat.. but he tetap jugak nak sent me.. tanya dah siap2 where to drop me.. so i said.. kat ofis laa.. sometimes i wanted to be sent to KL sentral sbb gang2 bfast would meet me there and then we walk to office together. this time kanda macam kalut.. nak pi opis sangat .. ntah sapa or apa ke yg membuat dia gelabah.. Allah aja yg tau.. cik abang aku yg paling cermat paling berjaga2 ni boleh terlepas simpang nak masuk opis den.. aku pun tepukla badan dia bagi signal aku ada kat blakang dia and i need to go to my office.. dia pulak bila sedar dah terlebih jalan tu.. dia punyalah pi brek emergency kau.. hampir nak tergelincir pun ada..masya Allahhhh.. aku diam2 jer.. takut pun ada gak.. rupa2nya org belakang kami hampir nak terlanggar kami.. dia pun marah2 kanda selepas dah terlepas tu.. bukannya dapat terus berenti and go back to the simpang punnnn.. so kanda kena terus jugak.. kenalah buat u turn kat depan sinun.. abislah dia bertegang lidah dgn brader motor blakang tu.. letih aku menunggu.. kanda mntak maaf brader tu tetap membebel2 gak.. maut la katakan.. takkan mudah dia nak terima agaknya yg dia dah terselamat... ya Allah.. pada aku.. you let go sudahlahhh.. kanda pun macam hanginnnnn.. aduhaii.. sib baik tak melarat turun bertumbukk.. harus aku lari terus ke opis aku takyahlah kanda antar.. 

sampai jugak pe kalu ko u turn.. memang la ko lambat sikit.. but u know u are late even when you go out from the house tadi lagi kann.. 

hai hai hai.. rupanya itulah last aku naik moto dgn kanda yg kononnya nak cuba merapatkan hubungan kottttt. entahlah.. esoknya aku decided.. its best to just drive as before.. aku tak kacau time kanda.. and dia pun tak gocoh2 mikirkan dia terlambat and buat aku rasa macam menyusahkan dia jer. .. well.. mmg aku dah tak penting sgtpun dalam senarai dia.. what is the point kan.. as long as i am back home sudahlah.. maybe sesekali nak hantar.. i take it as a bonus laa.. dapat peluk dia.. ngeh3.. peluk laki sendiri pun berkira one two three.. best kannnn? 


lenkali aku taknak susahkan dia dah.. aku boleh2 taknak susah2kan sesapapun.. biarlah aku susah.. 




best naik moto sebenarnya.. lagi2 naik dengan yg tersayangkannn.. kan kan kannn

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...