Thursday, April 10, 2014

Kadangkala

petikan dari fb ust. Pahrol M Juoi:
kadangkala ada suatu masalah yg Allah takdir dalam hidup ini bukan utk diselesaikan, tetapi utk kita "hidup bersamanya".  itulah saluran kita merintih dan berdoa kepadaNya.. sentiasa!!


hmm.. aku mulai merasakan aku harus teruskan hidup.. eh, kalu tak teruskan idup cemana pulak, tu kan nikmat hidup diberi Allah terus hidup.  bangun pagi2 ada tak kita ingat nak ngucapkan syukur Alhamdulillah dapat bangun dan ngirup udara dan diberi nyawa utk terus menyedut udara Allah.  bangun mandi solat, siap2, cari kanda nak cium tangan nak pi keje.. selalunya dia siap dulu.. pegi dulu.. tapi kdg2 aku pi dia dalam bilik air lagi.. kdg2 dia tengah solat subuh lagi.. so aku tinggalkan saja.. yg bestnya kalu dia nak pegi aku dah siap2 nak pegi jugak, dapatlah aku cium tangannya, aku peluk dia.. aku tak lepaskan peluk sampai lebih 20 seconds.. haaa.. baru lepas.. ada la hikmah2 peluk more than 20 seconds tu.. nanti google tauu..
anak2 pun begitu.. ameer selalu pi skolah cepat amat.. capai tangan umi, cium and belah.. naik beskal terus ke sekolah.. kdg2 je dia amik cococrunch taruk susu sejuk for bfast.. makan cecepat.  amal plak selalunya tengah mekap waktu aku pi kje.. so aku pun jerit je la. "mal.. umi pegi" and selalu gak aku kata.. "jgn tak pi sekolahhh.. ko tu nak peksa taun ni".. adoiii.. akupun tak paham apa yg best tak pi sekolah sebab amal mmg suka main game sokmo.. ya Allah.. mmg aku ni lemah sgt bab didik anak, anak2 dah remaja aku tak reti2 lagi.. ramai je nak nasihat tu ini.. but yelah.. tengok keadaan, mana aku boleh buat, aku cuba.. aku lebih pada buat kawan je anak2 ni.  hope anak2 pun sudi je berkawan and share.. kandalah kalu aku nak mintak tolong tegur anak2.. ntahlah.. mmg mendidik anak2 tu tanggungjawab yg besar.. lagi2 kalu takde ilmu cam aku nih.  aku ingat dulu aku remaja.. nak memberontak tu takdela kot.. main komputer tu jauh sekali laa.. kat sekolah je la keje aku.. if tak, kat padang or kat gerai mak menolong mak meniaga..  huuu.. itulah hidup aku masa zaman remaja.. tak delah byk sgt cubaan cam budak2 sekarang yg dgn gamenya, computernya.. dgn macam2nyer lah.. apa yek?


haaa.. dah jauh menyimpang su.. apa yg ko merepek niii?
lantaklah.. sementelah idea mai mencurah2.. ko tulih je la kannn... 

ok.. lets see what else ust. Pahrol MJ tulis kat fb dia.. yg best2..

jika dalam hatimu ada iman, kau tidak akan mudah dikecewakan
jika dalam hatimu ada cinta, kau tidak akan tega mengecewakan..
bila ada iman, pasti ada cinta.. dan di situ pasti ada bahagia!!


begitu takdir tertulis utk mu suriani.. cewahhh



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...