Monday, April 28, 2014

tp percayalah yg pahit itu ubat..

Hai.. apo koba korang semua?  Sihat le yer?  Aku x sihat lerr.. too bad.. i am not well.. dah sampai masa sakit.. aku piyed lerr.. rasa lembik badan dgn sakit2 badan semua.. tak demampun.. sakit urat jerr.. sakit kat lengan kanan.. dr pergelangan tangan smpai ke bahu .. sakit.. nyut nyut rasa sakitnya.. lenguh ya amat.. even dah petang ni pun tetap rasa nyut nyut tu lagi.. Allah nak hisab dosa aku ler ni.. ya Allah.. ampunilah aku yg lemah ini .. aku ni tinginnn sgt nak ke syurgaMu.. tapi aku rasa tak layak pulak dgn amalan yg cipuuuuttt.. huu.. huk huk


Itulah dia hakikat hidup.. doktor kata aku tension sgt.. doktor tau mana?  Cek darah.. ok.. cek jantung ok.. hmm.. dia kata toxin level sangat tinggi.. ontahlah.. aku dah usaha exercise.. and kurangkan makan nasik.. tak ckup lagi rupanya.. maybe aku kena terima yg aku perlukan rehat.. kebenaran itu mmg menyakitkan.. kebenaran itu jugak pahitttt... ye ker?  Aku percaya jugak.. pahit itulah ubat.. yg harus aku telan jika nak cepat lega.. hmmmm.. 😟😟😟.. sementara ni biarlah aku rehat2 jer ... dah ckup rehat kang.. baliklah aku keje.. hmmmm


Aku ni mc sakit perut sakit badan.. tapi kanda x de pun dapat nak teman.  Akupun bukannya suka ditinggal dlm keadaan sakit.. tapi aku kena paham keje is keje.. and he give priority to his work.. aku mmg takde kelebihan mcm bini2 org lain yg dapat manja2 lagi2 time aku x sihat.. maybe dah mmg bahagian aku.. sakit ke tak sakit ker.. aku handle la sendiri.. huuuu


Bagus gak jadi seorang wanita yg independant.. selagi boleh selagi mampu.. kita teruslah melangkah.. x larat dah.. abis2 jatuhlah.. letih sakit.. mc.. hehee.. rehat jap.. nanti  bangun.. senyum and gerak lagi.. u have got your life to live.. gituuu..



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...