Monday, November 28, 2016

movie ni sapa belanja?

saja cari pasal tajuk camtu kan?

hehehe.. laki dah gaji.. haruslah dia yg belanja.  den lambek gaji.  anak2 nak tengok movie, so, ajaklah ayah dia.  kalu den yg ajak, haruslah tak dilayan.  ni pun bukannya selalu.. malah nak kata sebulan sekali pun idak.. ntahlah berapa bulan punya aktiviti.

after some considerations.. 2 movie kita bantai.  ayah blnja 1 movie baru, umi blanja 1 movie lama yg budak2 ni masih teringin nak tengok..  katanya kalu beli cd pun pic masih tak cantik.. hehehe.. amal la yg kata.. or nak tunggu dia donlod, lambat pulak.  by the way, citer baru tu ialah citer beautiful beasts and where to find them and satu lagi citer lama tu ialah dr strange.  dua2 best.  i kagum.  byk betul effects2 yg i suka tengok and boleh bikin pening.. ekekek..

in the middle of those 2 movies,kami pi makan2, pi cuci2 mata, tengok2 buku2 kat kedai buku and also pi mamak again to makan2 and makan.  nampak anak2 sonok, dah kurang gaduh2 sejak dah besar2 ni.. alhamdulillahhh.. jgn berenti doakan mereka dan redha lah atas diri mereka.  ingat jadi mak senang?  setakat ni bila anak2 dah teenagers, aku cuba buat mereka cam gang2 aku je.. amik tau apa yg deme suka, and cuba2 suka jugak.  deme pun shd know how their umi is by now.  ok lah tu kan.  cuma nak terapkan nilai2 islam sejati tu aku tak reti sangat lagi.  bab semayang, mmg masih jerit lagi la if dorang buat tatau je kan.. kalu nak kena tempik ngan aku, buat la pasai.  aku tegur anak2 and aku harap ayah diorang pun buatlah yg sama,  or at least bagi contoh yg terbaik utk anak2.. kennnn?



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...