Friday, March 09, 2007

Kucing

Semalam aku baca kisah kucing dan bau-bauan yang dipakejkan sekali dengannya dalam blog Honey Mj. Memanglah kucing itu sangat manja sifatnya. Aku puas sangat main dengan kucing dari kecik sampai sekarang ni. Tapi takde la bela lagi sekarang sejak anak-anak aku sendiri lagi comei dari semua kucing yang ada di dunia ini dah muncul... hik.

Mak bapak aku dulupun boleh kira kucing fan gak. In fact, i think that's where the family boleh jadi suko sangat kek minatang tu. Nak bela kucing, kena pandai bagi makan, train dia buang air kecik/besar di luar rumah. Tapi, kucing ni, kalo kencing/berak, walau di luar rumahpun, tentu-tentu bau dia tu tak boleh tahan, bisa pening..

Hanya orang-orang yang sabar dan beriman teguh saja boleh membela kucing. Kalo sekadar nak main-main jer, baik lupakan. Tulah yang aku selalu cakap bila Amal mintak nak bela kucing. Cukuplah dia dulu merasa bela hamster, udah. Sekarang biar dia jaga kekura jer. Tu pun dah tinggal sekor jer.



kucing ni terkial-kial nak imbang badan, tah apa dia buat sampai terpanjat pokok sakura nih..
tentu dia ternampak burung dan pikir dia boleh tangkap burung tu!!

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...