Tuesday, April 22, 2014

terima seadanya..

pagi uols.. apa kabar korang pagi ni?  dah sarap?  sarap dgn sapa?  dgn bini? dengan laki?  sendiri? or dgn kawan2 ofis? lamanya aku tak sarap dgn laki time2 keje ni.. bilalah nak dapat ntah.. 
aku cam biasalah.. dgn ira and kak nita.. kat mana?  kat swiss oven pagi ni.. aku lindu hot dog lerrr.. kopi jugak.. coz swiss oven or SO, ada kopi terbaik yg pernah aku rasa.. mm dapp.. sejak menggemar kopi ni.. aduhaiiii..



ada masa mmg kita rasa diri ni sangat dihargai.. ada masa lak mmg macam hampeh.. ntah ada pun tak dipedulikkan.. takde lagi baik.. buat menyemak jer.. gitulah.. penah tak korang rasa dibegitukan?  aku sokmo.. dah jadi cam kebai dah, tebai pun ada.. heheh.. kdg2 terhegeh2 tak tentu hala.. 
tapi.. kita disuruh dan dinasihatkan terimalah seseorang itu apa adanya.. 
kebaikannya disyukurilah.. kekurangannya diredhailah.. begitu.. 
so.. belajarlah aku menerima apa yg diberikan kepadaku.. numpang kasih gitukannnnn.. huk huk



wahhh.. bestkan kata2 kat bawah ni. warna warni lagi.. 
terus aku tingat.. nak buat baju raya taun ni.. akakakaaka.. ke situ plakkk.. ye, aku dah tempah satu baju kurung moden tau.. kat kedai international tuu.. dah siap kot.. 2 minggu lepas aku col dia kata lain minggu col.. aku dah rasa cam baju tu dah siap.. tekejut tau.. rupanya baju lining.. lagi mahal dari baju biasa.. sebab dia kena potong dua kali and jahit dua kali katanya.. ahhhhhh.. ye ke.. ye la tuuu.. 
tu dah ada sepasang.. berapa pasang baju ko nak ada su?  eeei melampau la kalu lebih dari 2 pasang yek?  kenapa?  sebab aku tak biasa pakai baju kurung?  janganlah kejam ngattt.. kasi can la akak kau ni nak bergaya sikit.. utk hari raya je pun.. pi keje dia pakai baju biasa2 jerrrrr.. huk3.. lecey tul la korang ni.
patutnya aku ni pakai jubah hitam longgar jer... apa pun tak nampak, tulah pakaian aku yg sebaik2nya.. simpan semua yg cantik2 tu dalam jubah tu, kannn?



inilah contoh jubah yg sesuai dgn kaum muslimin semua.. takde potongan.. longgar and luruihh.. for me ini pun ok, janji dalam pakai seluar panjang dan boleh bergerak bebas.. gitu



kita tutup dengan lirik lagu feveret ok?
jika ku buka mata ini.. ku ingin selalu ada dirimu.. dalam kelemahan hati ini.. bersamamu.. 
aku tegarrr..

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...