Friday, June 20, 2014

persimpangan

hari ni apa perasaan korang?
semalam down giler aku rasa.. malam tadi aku cuba mententeramkan diri sendiri.. apa ker yg buat ko down su?  ntah.. semalam kenapa eyk.. tapi mmg sedih.  dari pagi rasa sedih bila tiba2 tingatkan abah yg dah 2 taun pegi.. abah tunggu kami ye?  pastu rasa apa ntah.. mikirkan hal nak balik kampung raya kot.. aduhaii... mende2 tu kecik je pada dia... tapi pada aku.. melibatkan hati dan perasaan.. huu.. betullah kata org.. lelaki dan perempuan pikirannya sgt berlainan.  pd dia remeh temeh, pada aku sgt penting.. sebab kita dah hidup bersama dan in sya Allah akan terus bersama dalam suka dan duka... hmm.. pehal la ko jiwang su?  pehal ko jadi emo tak tentu hala?



setiba di persimpangan, langkah kita tak lagi sehaluan.  bermula di saat itu, tidak senada irama dan lagu.  begitu hidup ini tiada yg abadi, yg patah tumbuh yg hilang berganti.  kau telah jauh, jauh dariku.  tiada ruang di hati buatmu.  namun harus ku akui.. ada ketika di minda kau menjelma kembali.

sekali sekala ada, ada rindu yg datang tiba2. tak mungkin kerana sayang, cuma terganggu oleh perasaan.



1 comment: