Sunday, December 14, 2014

nak peluk

Selamat pagi minggu wahai blogku yg sunyi.. sesunyi pagi minggu ni... agak ey ramai tak mangun lagi mentang2lah hari cuti niii..

Apa kes harini?  Takde la apa kes..biasa2 je kes ni.. awal2 dulu mungkin bangun nangish la kan.. lame2.. dah macam... hmm ok.. ye saya terima saja.. sedar diri lah suriani.. kau bukanlah ratu permaisuri hatinya lagi.. hukhuk

Nak tido selalu nak pelok bantal kalu sensorang.  Kalu berdua nak pelok dia lah.. baru aman hati tenang tido.. tunggu dia masuk tidopun satu hal punya lah lama.  Mmg habit dia suka tido lewat2 alasannya tak mo tido watcemana.. so aku sebagai kekasih ni tunggulah since boleh gak aku baca2 majalah ke.. ngaji ke sambil baca maksudnya... online fb ke.. chatting grup ke.. macam2 gak bley buat sementara aku nak terpadam kan?  Time dia masuk bilik naik katil adalah time yg kadang2 aku tunggu jugak.. kdg2 aku tak perasanpun sbb dah dalam alam tidopun.. tulah dia hari2.. kalu aku blom tido aku akan pegi kat dia kat sofa tu.. ajak dia tido.. and as always.. he would say "tido lah dulu..".. janganlak ingat aku tak ajak or tak remind him yg aku ni nak tido sama dia.. but tu lah.. amik postip jer lah.. yr husband is your king in the house.. all have to be under his liking or favour.. so.. kau kena tahan.. kau kena shabbar.. jadi apa nak buat?  shabbar lah kann.. at times aku jadi lebih senang tido awai2.. bukan sengaja mata ni.. tapi aku buat supaya badan ni betui2 penat.. so... naik katil jer.. baca tu ini.. zass ke alam lain sudaa..

As always sebagai pompuan yg manja dan mau dimanja.. tentulah suami tempat mintak manja.. ntah kenapa lately aku nak manja sokmo.. ntahlah nak mati ke per.. buat pangai haa.. jadi.. aku mmg tau dia tak berapa kisah ngat.. yeah.. for some guys they really sukakan pompuan yg manja2.. aku plak dapat dia yg macam takde apa2 feeling kadang2.. so aku je la yg termanja2 terhegeh2.. dia selamba je.. maybe kalu nak main je nampak dia respon.. kalu biasa.. hmmm.. gitulah dia selamba..

Apa lah kan?  Ko bukan tak kenal dia cemana.. dia sgt tinggi sifat ego dia.. sifat special dia tu.. respect him as he is jer laah.. and some more.. people when umur dah almost 50 if he cannot ubah.. i guess dia takkan berubahlah..aku tetap doa semoga dia jadi suami yg lebih mesra dgn aku dan lebih menghargai kehadiran aku.. walaupun begitu.. aku akan terus doakan dia diberi rahmat Allah dalam menjalani hidup kami sekeluarga.  Sayangilah aku sebagaimana aku mahu dia.. if itu yg Allah nak bagi.. aku terima saja..

Bab nak tido nak pelok dia mmg aku akan cuba pelok tiap kali.. walau dia selalu jugak kata "tidolah" dan aku paham dia takmau dipelok.. mmg sedih kalu direject suami sendiri walau nak pelok sekadar nak tido bukan nak main.. tapi aku tetap sedikit sedih.. bila hati retak sikit2.. selalu dibiarkan retak tiap kali.. mungkin hati tu lama2 terbelah kot?  Mungkin kan?  Allah sajalah yg memelihara hati aku ini.. Kau peliharalah rasa cinta aku pd dia supaya tak datang bibit2 nyampah dan selalulah ya Allah kau timbulkan rasa tak kisah walau apapun yg berlaku.. amiiiin ya robbal alamiiiinn..

Pagi2 ahad dah buat entry sedih.. apo lah kau su.. biarkanlah blog ini jadi tempat aku mencurah rasa hati.  Bagi yg punyai suami yg penyayang.. yg rajin memanjakan.. hargailah suami anda tu.. buatlah apa yg menjadi kesukaan dia.. gembirakanlah dia.. cubalah sedaya upaya memuaskan kehendaknya.. walau kdg2 kendak kita tak puas.. sebab bila kau mati dan suami kau redha akan diri kau.. in sya Allah syurgalah tempat engkau.. huhuuu..


Tu lah dia dulu utk kali ini.. if lajin wa tulih lagi.. daa


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...