Friday, March 25, 2016

cilapi mulut tu kang..

kau..
aku suka makan sambal tu
sambal apa kau?
sambal cilapi ikanbilis yg kering2 tu..
ohhhh.. kau suka yek?

eheheh.. ntah apa2 intro
tapi aku suka sambal itu, yes.. i am sure kawan2 aku yg sama2 dah makan pun suka..
so petang ni deme nak berjumpa2 an.. mengimbau kenangan jenjalan di korea taun lopeh tu
deme mintak sekali aku buat.. kak ita norita lak buat sambal special dia.. sambal bodo katanya.. nama dia lagi la takbuleh belah.. tapi sodap.

dengan besar hati aku buat dah malam tadi..
kemarin beli ikan bilis and cilapi dgn ira
ikanbilis tu cantik, tapi yelah kena buang perut and kepalanya dulu..
ko tau tak masa membuatnya tak lama mana manding masa mengemaskan ikan bilis tu ler
cilapinya cilapi jenis akar, so, panjang2 adalah dalam semangkuk je, naper aku tak beli banyak ntah.
tu pun rasanya dah podeh amek.. terbakar muntot weh.. ekeekekke

tak sabar nak jumpa2 kengkawan petang ni.
rindu kengkawan yg sama2 berkejar2 ketapi pantas kat korea
heheeeee.. anyiong ha saiyo..


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...