Monday, March 21, 2016

Senyum senin

Assalamuàlaikum wbt peeps.. pekabau korang?  Dah senyum lom pagi ni?  Dah rasa bersyukur dpt mangun lagi?  Alhamdulillah.. another great day to enjoy menjadi hamba Allah for us all.  Buat baik sepanjang masa.  We wont know amalan baik yg mana ke yg akan menolong kita nanti di sana, ye tak?  As usual.. aku mmg keje hari senin.. ekekke.. and looking fwd.. cewahhh.  Ni pun dah dalam tren.  So.. amik peluang tulih lah kojap haa.. mentelah rasa nak tulih kan..

Pagi ni mula2 rasa x boleh bangun gak.  Badan bisa2.. lutut pun rasa pedih kalu bawak jalan.  Ater kalu x jalan mana nak pi keje nyer kan?  Kuatkan jugaklah hati tu.  Nak ngadu tentu kena hentam lg dgn kanda.. ehh laki.  Semalam mmg sakit nyut2 pun aku mintak laki tolong urut dia bleh bising kata.. ha tu lah.. jalan lagi.. ntah mana2 dia jalan.. huhuu.. pd hal aku pi bukit lagong jer.. mandi sungai.. dah mmg kaki tua kan.. sakit la sokmo.  Even before pegi lagong pun kaki dah teruk.  Mmg bukan dia tolong urut or at least pegang2 pun.. tidak langsung ada rasa kesian.. best punya laki.  Kita mintak belas kesian.. dapat maki.. seronok ada laki cam ni.  Inilah lumrah dah terlalu lama kawin.. ekekek.. gelak sedih.  Nasib teman laa.  Lenkali kalu laki tu mintak picit.. harap jangan layan.. lebih menyakitkan bila ngenang kita nak mintak dia pegang pun dia tak mau.. nasib mu la suriani.. huk huk.

Ehh.. tersedih la pulak.  Relax laa.. ini cuma ujian jer.. amik positip yek.  Dia xmo kat aku lagi.. so akupun kena buat yg samo kot?  Org je selalu kabo.. makin lama hidup makin mudah.  Well benar lah tu.. mudah lupa.  Ada suami mudah lupa diri yg dia kena kasihkan isteri dan beri kemanjaan.  I mean layan la.  Isteri mana la x sygkan laki.. tapi if hari2 treat isteri kau macam hampeh.. lama2 mmg akan hilang rasa syg.  Well.. dah ilang dah tuu.. babai yer.  Aku dah sakit and it will not heal as easy.  Harini sengaja pi takmo naik moto dah dgn dia.. kang dia kata aku nak manja2 tumpang dia gi keje.  Mmg dia akan buat kalu cara ngungkit dia tu.  So.. baik aku pegi balik senirik je la.  Aku bukan  sapa2 pun lg pd dia..

Ok lah.. banyak dah tulih.. air mata pun meleleh.. sayang kan air mata tumpah kat yg tak sepatutnya.


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...