Thursday, February 23, 2017

jamal abdillah bercerita kisah cintanya

biarkan gelora melanda hati
biarkan tangisan merintih
begitulah pedihnya jiwa
oh kasih

kiranya panas yg kau harapkan
tetapi derita yg tiba
begitulah suratan hidup
insan bercinta

dulu aku pernah menderita
bila hatiku kau lukakan
ohh kini kau pula merasakan
bersama dia yg kau puja

padaku usahkau merayu lagi
hatiku telah dimiliki
ckuplah yg ku rasa duka
derita cinta

lagu ni tangkap sedih and syahdu
biasalah lagu derita cinta mana tak sedihnya ye tak
lagi2 kalu abg jamal yg nyanyi, mmg kenalah dgn suara dia tu.. derita mendengarnya.. ekekeke

cam tulah, bila kita beria2 mengharapkan cahaya yg tiba dari org yg kita puja dan kita dah tak peduli apa2 jua rintangan, kita dah bersedia menghadapi apa jua yg tiba.. redha.. tetiba, kita diketepikan lagi.  sebabnya pun kita tak diberikan jawapan kenapa.. mmg belom berjodoh la tu kan?  aku terbaca kat fb tadi keluhan seorang kawan ppuan, tak berapa nak kenal sgt.. janda yg pastinya.  maybe dia telahpun dijanjikan masa depan gemilang oleh seseorang yg sangat2 diharapkannya.  seorg lelaki yg baik budi sopan santun soleh amalannya, sehingga kawan aku ni rela walau terpaksa berkongsi.  seorg lelaki yg sudi menyuntingkan dia menjadi suri hidupnya, membimbingnya ke jalan syurga yg sgt2 diidamkan oleh setiap manusia bernama isteri.  hmm.. barangkali sesuatu dah terjadi yg tak dapat dijelaskan sehingga segala keinginan terpaksa ditangguh dulu.  maybe tak dapat diteruskan.  maybe terus dibiarkan sepi tanpa perlu diberi penjelasan lagi.  aku hanya membaca dari bait2 kata2nya sejak kebelakangan ini.  dapat mengagak apa yg berlaku jika begini ayat2 nukilan hati.

kadang2 cerita2 macam ni buat kita terharu terkesan terbias.  tentang hidup dan ketidakpastian yg selalu terjadi.  semua akibat dosa2 kita sendiri Allah turunkan ujian dan dengan ujian ini Allah harapkan kita tabah dan terus meminta Allah melindungi hati kita dari terus bersedih dan berduka akibat rasa cinta mendalam hanya pada hambanya dan tidak pada Nya.  Allah sajalah yg tau bagaimana perasaan kawanku ituuu.. Allah peliharalah dia.  kau berilah dia jodoh yg baik, yg dapat beri bahagia pada dia ya Allahhh..




No comments:

Post a Comment