Friday, February 24, 2017

bashah

sampai opis rasa lembab je. mana taknya.. sampai je kat parking kat batu caves tadi, ujan tengah lebat betul.  kat parking tu je dah air bertakung.  kuar keta nak gerak ke jalan pun dah abis basah tenggelam kasut den.. adoiii.. sampai ke dalam stokin weh.  maklumlah kasut kain kan.  rasa nguit2 sojuk dalam kaki stokin basah.. ekekeke..





sampai opis terus bukak kasut, bukak stokin, sidai kat tepi tingkap.  cam kat umah sendiri je buat kan.  ater... opis bukan rumah kita jugak ke.. where we spend the other half of our lives, kan?  so, gantung stokin.  tiba2 cek beg pek pulak basah dik sambal tumpah.  adoi laa.. mengelap sambal pulak.  basuh mana patut and sidai jugak begpek itu.. heheh.. dugaan hari hujan dan dugaan dugaan dugaan.  harini mmg rasa sedih down semua ada.  kalu tak pakai payung tadi, dalam ujan mau je aku nangis sekali kuat2 biar basah sekali dengan ujan nangis tak perasan kot yek.. mengada2 la pulak.




bila kita lapar, kita tanya dia nak makan apa.. tak mau sokmo.  maknanya dia dah jemu makan nasik lemak along yg kita boleh belikan yg lain2 takmo pulak.  nak makan megi je katanya.  ye lah. makanlah megi.. sebab megi tu kalu tak dimakanpun byk stok tu buat apa kan.  dia pun masak megi.  tak lak tanyo kita nak ke tak.  tau2 dah siap je.. bau sedap. kita pun lapau, tapi tak buleh ke dia buatkan sekali utk kita.  huhuu.. kita bukan tak buleh buat, cuma kita akan terasa ati la, buat utk diri sendiri, bila kita tanya tak buat lebih, takde.  ajak2 ayam nak rasa?  adoih.. mmg kita sedih sbb kita pun lapau jugak.. kitapun balik keje jugak penat.  mmglah nampak awak tak amik beratpun kat kita.  pastu kita nak pi mengaji mintak awak anta, awak soh anak anta.  anak tu kita tak biasa naik moto dgn dia.  bukan tak boleh, kita boleh je pegi sendiri, tapi awak bukannya buat apa2 pun.  awak pemalas nak anto.  pegilah sendiri awak kabo.  awak penat, bagilah awak rehat.  ye, mmg saya ni boleh je pegi sendiri.  sudah 3minggu pun saya pi sendiri jugak sbb awak sibuklah, awak jumpa kawan nak belanja makanlah.. dan sebagainya.  saya boleh pegi sendiri.  mana2 pun boleh pegi sendiri.  selama ni pun mmg saya boleh pegi or buat apa2 sendiri.  tapi mmg macam takde fungsi ada laki yg bila kita balik keje sama2 awak takmo teman anto pi mengaji yg sekejap je.  sudahlah awak.  berehat sajalah awak takyahlah susah2 nak buat apa2 lagi utk saya.  tiada lagi perlu.  saya dah jemu.







No comments:

Post a Comment