Saturday, October 14, 2006

Kain

Sabado (Spanish for Saturday)
14 October 2006

Lepas sahur, solat subuh, ngaji sikit, aku ingat nak continue tido sampai siang, but then i remembered, ari ni dah ajak ida and bofren dia mai buka posa at my place. Then teringat plak kat my best buddy, si ct Zen. Why don't i invite dia skali.. hmm, tentu meriah. Amik henpon, terus sms menjemput ct. I tink dia pun blum tido lagi since sahur like me gak! Dia blum ada plan yet, so she said okay.

Maka bermulalah perjalanan hari ini dengan mengemas rumah, melipat kain, membasuh kain, menggantung kain, menyidai kain dan sebagainya yang berkaitan ngan kain. Mana tak letih, perihal kain jer masuk 4 perkara, tu blum campur bab menggosok kain lagik... which falls into the other category of "kain", yang terpaksa seorang isteri buat, i mean whether you are a housewife or a working wife and mother. Aku dah fed up buat kerja umah, but aku redha, sebab kanda tak mampu nak provide orang gaji (kasar you!) bagi melicinkan hidup aku sekeluarga. So, bila aku senang, aku buat, bila rasa cam bosan, malas dan tulang bunyik-bunyik (cam Aziz Sattar dlm Ali Baba Bujang Lapuk), maka aku biarkan jer sampai ada mood balik....selalunya 1, 2 hari jer, aku sendirik tak tahan dah, bila tengok semua bertabur! Like no one cares..kat umah aku tuh, except me! Tu yang buat aku bengang dan mulalah nak jadi pensyarah nak bagi assignment, bebels laa, apa lagi!!


gambo kain batik ini tiada kaitan dengan kisah ini, cuma sungguh manis sekali.. selingan jerr!

Penat beb, mesti yuols setuju bahawa a working wife ni kena pandai bagi masa buat tu ini, kan? But, when it comes to penat, no one can beat the short "tido" once you feel like it, kan? Hmm, these days, aku bantai jer tido, pada aku that gives me some peace of mind and i wake up a fresher person, (if i feel like waking up laa). Selalunya, once dah lena, semua aku biar jee. Harap semua isi rumah paham yek?

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...