Tuesday, March 15, 2016

faham lah aku sekarang...

sejak dua menjak ni.. mmg aku kena masak bila balik keje.  along dah berhenti masak sebab anak and laki aku komplen itu ini.  kesian tau masak2 susah2 pehtu org komplen.  cam tak hargai.  abis tu, den la kono masak.  sobab den bukan full time office workers, but i m a full time bini, i masak lahh.  tapi sobab i pun kojo macam laki i, so, apo yg i terdayo masak yo la i cubo masak, ok?

kdg2 copek la siap sebab ameer kuarkan siap2 ayam or ikan or udang or sotong defrostkan sblom dia pi skolah.  i balik cuma terus masak je.  masak yg terdaya je la.  kdg2 mood tak mai langsung or penat teramat penat sampai rasa nak tiba kat umah, letak henbeg, nak landing teruih ataih katil.  masa tu pakat makan beli je la.. or makan megi je leerrr..  kadang2 laki balik buat muka, kita soh dia beli je lah.. beli utk semua, kannn?  nak makan sedap bukan boleh paksa2.. tak sedap kang.. ekeekkek

buleh je nak masak, tapi kena sabar lah menanti.  kalu lepas masak aku tinggalkan je segala mak nenek piyuk yg tak sempat basuh tu, pandai2 la kanda tulung basuh pas makan.  dia basuh tak???  nampak cam paham.  aku malas nak suruh.. tapi kalu dia tulung tu.. alhamdulillahhhhh..





No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...