Saturday, March 19, 2016

Hatiku disakiti lagi

Wahai blog.. kenapa dia dah tak sayangkan aku lagi?  Kenapa dia dah x dulik nak buat aku suka sikit?  Kenapa dia dah xkisah lagi bab menemankan aku?

Mak tingin nak makan bubur kacang.  Mana nak cari selain buat tentulah boleh beli.  Along msg kata gitu.  Kanda.. eh tanak panggey kanda la dah.. panggey laki ckup.. laki yg balik dr neman kawan sevis keta kol 4.30 tadi dah siap makan.. tgk tv.. tido.  Aku x tido.. baca buku sket.. x leh leno.. layan baca2 lah sket.  Bila msg along masuk ingat nak manja2 ajak kanda teman gi pasa malam beli bubur kacang.  Beria mengejut dan memujuk.. berjaya?  "Mmm.. tanak lah.. awak pegilah dgn along"
Nak pegi dgn abang.. jomlah.. teman saya bang..

"Taknaklah.. nape awak nak paksa2 saya pulak?".. "bukannya saya nak beli apa2pun.. nak ikut awak beli itu ini.. buat apa?".."awak pegi jerlah.."

Abg apa2 pun dah tanak dgn saya kan.. sampai ati abang..

Macam tu lah situasi sedih dan buat aku rasa tak diperlukan lagi.  Kisah macam ni boleh buat aku lari dari rumah dan maybe tinggalkan je dia.  Laki apa kalu sekadar teman bini beli barangpun rasa dah sangat menyusahkan.  Laki yg rasa bini hanya utk siapkan makan dan lipatkan kain dan kemaskan rumah jer.  Laki yg bila org tengok eh.. dia masih ada bini laa.. tp dia sebenarnya xde hati dah pd bini dia.  Sekadar nama lakibini jer.  Itulah kisahnya dia.  Cuba aku tanya kat dia.. melenting dia marah .. tapi dia tak sedar.. cara dia melayan aku dah mmg buat aku bukan sapa2 lagi..

Sakit benar hati ni... ya Allah.. kau ampunkanlah aku ini..


No comments:

Post a Comment