Thursday, March 17, 2016

Tercuit hati ini

Tadi aku takde keje.. since iPower system closed 12noon.. aku nganga.. nak borak dgn gang2 kat grup skolah.. semua menyepi.. nak borak dgn bopren mmg tak layan.. jadi apa aku buat?  Layan ig jer.. terjumpa lak yg lawak2 tu.  Ngekeh2 jugak la tadi.  Dah puas gelak.. aku switch lak baca blog peeja and oso diana yg biasa aku baca.  Ni la timenya.. time xdo kojo.  Alangkah seronoknya baca blog pasal kasih syg suami isteri.  Ntah blog sapa tak ingat.. tapi macam laki dia sayang beno dia sepenuh hati.  Mula2 anniversarry ke 3.. pehtu 4.. pehtu langkah udah 7 taun.. masih baru kawen dlm pikiran aku sbb blom 10 taun kan?  Tapi itulah.. cinta suami isteri ni patut makin lama makin kuat.. makin mesra.. makin boleh terima pasangan ko seadanya.  Cewahh.. macam aku la kononnya.  Udah idup bersama lebih 20 taun kau.. dah takde apa2 lagi yg tinggal.. semua dah bagi.. ekekekke.. begitulah dahsyatnya percintaan aku dan kanda.. kann?

Peh tu tgk lak pasangan celebrity.. wawa zainal dgn aeril zafril.. oh soh sweet.  Mmg teringin sgt nak jadi ruper tu.  Zaman aku dulu xde menatang fb tweeter ig ke jadah ni semua.. yg ada camera je amik gambo kan?  Tu pun filem kalo sempat cuci.  Dedulu mmg aku suka ngat bergambo.. ehh.. sekalangpun sama la...ekekekk.. tak boleh blah rasanya.. suka.  Well.. kalu cek balik filem2 yg sempat cuci jd gambo.. mmg penuh album dr mula2 kawen.  Dr sblom beranak smpai la anak2 beso.  Aku ingat lagi.. lepas kawen je aku and kanda pakat beli kamera.. sblom tu mmg xde kamera pun.. numpang gambar dr kamera org je kau.  Apa ke nama kamera tu.. bukan canon la tapi.  Apa ntah.. tak ingat la.  But for sure la bukan dslr ke dlsr.. tp kan.. kali kamera baguih pun pic tak amik takde makna jugak.. ye tak?  Kalu amik pun x upload pun xbest gak.  Entahlah.. tak paham aku bab kamera ni.  Sejak kamera fon fungsi lg baik, and kamera aku tu dah rosak.. aku xde lagi beli kamera.  Maybe hempon je pun dah baguih pada aku kot.  Since pakai 3310 lagi aku dah selfie.  Masa tu panggel camwhoring.. ekekekke.. gilo.  But it was still fun beb!  Maybe hati sudah jatuh cinta dgn mengambil pic buat kenangan.  Begitulah aku dan dunia bergambo.

Ehh.. lalut jauh.  Td citer pasal pasangan baru kawen bercinta.. ni dah kisah gamba plak.. hehee.. lantak.  Ni tengah ada mood nak bercerita.. korang telan je la k?  Haa.. pastu aku tengok pasangan syamsul yusof dgn wife dia puteri sarah tu.  Oh so cute pasangan ni.  Laki hensem.. bini cantik.  What else yg boleh kita harap selain kecomelan mereka memberi semangat kepada pasangan masing2.  Syamsul yusof tu macam serius orgnya nmpak tapi bila bab selfie dgn bini dia.. nampak cam loving sangat.. jeles gak aku tau.. matilah nak jeleskan laki org wehh.. hehee.. bab syamsul aku tingat lak.. movie munafik aku tak tengok lagi.. hari tu pegi tiket abish.. nak pegi bila ntahnya.. nanti lah kan?  Ajak bopren katanya pi lah dgn kawan2.. takyah tggu dia.. hmmm.. mmg kawan2 je la nampaknya.. tapi ntah bila.  Ajak dia gi mana2pun da takmau.. hukhuk.. ajak pun tentu buat sedey jer.. baik xyah ajak... kann?

Pastu aku tgk syahezi sam.. pastu aku tengok akim and stacy plak.  Cinta sangat kan?  Nampak romantik laki bini.  Harap sampai bila2 la korang romantik dgn pasangan k?  Luangkan masa menjadi romantik kalaupun korang bukanlah naturally romantik ok?

Tu je kot dulu..
Tren dah smpai kg batu.
Chow chincau..

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...