Thursday, April 20, 2006

Takyah tajuk

20 April 2006 11.43am

Sebenarnya acik free sangat pagi ni. Lepas breakfast ngan kat timah, chah and mira kat wcc, kami start kerja. Then Od sampai. Aku teman dia breakfast lagi. Minum teh tarik at my feveret cafe pulak. Syok la datang awai ni, boleh minum 3, 4 kali... hik hik hik. Cemana la tak jadi gomok? Asik ingat makan, minum jer. Abis tu, asik selera jer, cemana?

Buat kerja tax sikit, then gi filing dept... ntah berapa kali pegi dah pagi ni. Naik lenguh kaki.. bukan naik tanggapun, tapi still fenat maa. Od same time, takut ada orang lain pulak baca... takdelah, semenjak kes ari tuh, aku berati-ati sangat bab same time the time ni. Dah abis, gi filing, buat fotokopi plak. Alah, kerja-kerja kuli ni, biasa la. Kalu tak buat, sapa nak tolong boss, boss tu? Mereka sumer bizi giler. Akupun kengkadang tak menang tangan, pakai kaki lagi.. boley? Takde lah, aku okay, mantain. Kerja kengkadang kita kena tau organise, mana aptut didulu dan mana kena kemudiankan, tak gitu od? Matilaa.. nanti u ingat i tak buat kerja plak.. gats. Elok la tu belah, wa da nyampah tengok muka lu.. tak baik cakap gitu. Cuber ingat aper dia pernah buat kat ko, penah ker dia tolong-tolong ko? Nanti aku ingat yek... hmmm, takde la. Menyusahkan aku lagi ada. Tu la pasalnya.

Harap-harap takde la lg sebab kenapa semua sec lain jadi mangsa akibat keberanian membabi buta si kembar ni. Sekurang-kurangnya garf jer yang tinggal kat sini. Tentu dia tak berani buat perangai... ye ker? Kalu dah memang attitude problem, memang tak bley ubah, betul tak? Harap-harap berubahlah.

Oh ye, this month is the month. HR da tetapkan until end of the month to complete the appraisal dan tunggu till July baru tau ada brapa banyak bonus and increment. Talking about increment, tringat si maeran, bertuah punya geng la dia. Sent a mail about july's revised salary, beria bukak, tetiba, kuar gambar babi, eh khinzir ... aku geram dan tergelak besau. Tekena aku pepagi tadi. Cis ko maeran. Benda-benda cam ni pun jadi sebab hari kita jadi gumbira ke tak, kan? Yang buat aku seronok kerja kat sini ialah kengkawan jugak.. Nak cari kerja lain, mungkin takde kot, but as Nora said, focus on what u do, then u can excell. Eh, kalo si nora tak cakap.. aku tak prasan ker? Hentahlah.. Od pun penah kata kat aku, aku ni cam tak semangat jer kerja. Cemana yek? Agaknya sebab aku tak bersungguh-sungguh? Mulai saat ni, aku akan cuba tumpukan sepenuh hati buat kerja. Kengkawan, berilah sokongan yek... tunjukkan aku mana baik dan mana tidak. Really laa, kengkawan pun main peranan mempositifkan kita. Sebab tu aku pilih kawan di kalangan confisec... kah kah kuang.

Till we meet again, adios.

1 comment:

  1. rolling stone gain no moss.... eh? betul tak? aku ni maklumler, skulah x tinggi beb.
    batu bergolek tak berlumut.

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...